Vpliv vključevanja sodobnih likovnih praks v pouk likovne umetnosti na likovnooblikovni razvoj osmošolcev

  • Katja Kozjek Varl Pedagoška Fakulteta Maribor
  • Jerneja Herzog Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: sodobna likovna umetnost, pouk likovne umetnosti, likovni razvoj, likovnooblikovne sposobnosti.

Povzetek

Znano je, da lahko različni dejavniki pozitivno vplivajo na likovni razvoj pri učencih, vendar pa še ni raziskano, ali lahko nanj pozitivno vpliva tudi sodobna likovna umetnost. Predvsem zato, ker je večplastna in kompleksna za razumevanje, se na tem mestu utemeljeno pojavlja vprašanje, ali jo lahko z namenom pozitivnega vplivanja na razvoj likovnih sposobnosti vključujejo učitelji v enaki meri in obsegu kot druge vsebine likovne umetnosti. Zato v prispevku predstavljamo rezultate pedagoškega eksperimenta, s katerim smo preverjali vpliv vključevanja sodobnih umetniških praks na razvoj likovnooblikovnih sposobnosti osmošolcev (N = 121). Z raziskavo smo uspeli dokazati, da vključevanje sodobnih umetniških praks v pouk likovne umetnosti pozitivno vpliva na likovnooblikovni razvoj osmošolcev.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Butina, M. (2003). Mala likovna teorija. Ljubljana: Debora.

Butina, M. (1997). Prvine likovne prakse. Ljubljana: Debora.

Craft, A. (2005). Creativity in schools: Tensions and dilemmas. Abingdon: Routledge.

Dinkelmann, K. (2008). Kreativitätsförderung im Kunstunterricht. Herbert Utz Verlag.

Duh, M. (2004). Vrednotenje kot didaktični problem pri likovni vzgoji. Maribor: Univerza v Mariboru Pedagoška fakulteta.

Duh, M., in Korošec, R. (2009). Likovnooblikovni razvoj učencev v osnovni šoli. Journal of Elementary Education, 2(2/3), 33–41.

Duh, M., in Vrlič, T. (2003). Likovna vzgoja v prvi triadi devetletne osnovne šole: Priročnik za učitelje razrednega pouka. Ljubljana: Rokus.

Efland, A. D. (2002). Art and Cognition: Integrating the Visual Arts in the Curriculum. Teachers College Press.

Gude, O. (2007). The New Art Pedagogy. Art Education, 60(1), 6–14.

Herzog, J. (2009). Dejavniki likovne ustvarjalnosti in likovnopedagoško delo. Journal of Elementary Education, 2(2/3), 19–31.

Herzog, J. (2017). Spremljava likovnega razvoja učencev v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Journal of Elementary Education, 10(4), 349–364.

Herzog, J. (2018). Monitoring the Artistic Development of Fourth-Year Students-An Analysis of the Situation in Croatian Primary Schools. Croatian Journal Educational/Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20(3), 973–1000.

Herzog, J., in Duh, M. (2011). Artistic and creative achievements of primary school students with regard to gender and stratum. Metodički obzori: časopis za odgojno-obrazovnu teoriju i praksu, 6(11), 37–48.

Herzog, J., Duh, M. in Zupančič, T. (2023). Conditions and Research in Contemporary Art Education. Hamburg: Verlag Dr. Kovač.

Huzjak, M., in Županić Benić, M. (2017). Measuring creativity in visual arts teaching methodology in elementary school. Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19(3), 43–59.

Karlavaris, B. (1991a). Metodika likovnog odgoja 1. Rijeka: Hofbauer.

Karlavaris, B. (1991b). Metodika likovnog odgoja 2. Rijeka: Hofbauer.

Karlavaris, B., in Berce-Golob, H. (1991). Likovna vzgoja: priročnik za učitelje razrednega pouka. Ljubljana: Državna založba Slovenije.

McLennan, D. M. P. (2010). Process or product? The argument for aesthetic exploration in the early years. Early Childhood Education Journal, 38(2), 81–85.

Učni načrt. Program osnovna šola. Likovna vzgoja. (2011). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod šolstvo. Pridobljeno s: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MVI/Dokumenti/–Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_likovna_vzgoja.pdf

Vahter, E. (2016). Looking for a possible framework to teach contemporary art in primary school. International Journal of Art & Design Education, 35(1), 51–67.

Wilson, B. (2004). Child Art After Modernism. Visual Arts Research, 30(1), 41–49.

Objavljeno
2025-03-31
Kako citirati
Kozjek Varl K., & Herzog J. (2025). Vpliv vključevanja sodobnih likovnih praks v pouk likovne umetnosti na likovnooblikovni razvoj osmošolcev. Revija Za Elementarno izobraževanje, 18(1), 69-87. https://doi.org/10.18690/rei.4989