Razlike v motivaciji za prevzemanje različnih delovnih vlog glede na spol – ravnatelj/ravnateljica

Avtorji

  • Igor Nikičić Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Education , Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Education
  • Rahaela Varga Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Education, Croatia , Univerza Josipa Jurja Strossmayerja v Osijeku, Pedagoška fakulteta, Hrvaška

DOI:

https://doi.org/10.18690/rei.4850

Povzetek

V prispevku preučujemo značilnosti razlik med spoloma v delovni motivaciji za prevzemanje različnih delovnih vlog, ki jih ravnatelji/ravnateljice prevzamejo pri vsakdanjem delu na Hrvaškem. Z uporabo uveljavljene teorije samoodločanja (angl. SDT – self-determination theory) preučujemo ne le intenzivnost motivacije ravnateljev/ ravnateljic, ampak tudi njeno kakovost, in sicer z uporabo lestvice delovne motivacije za ravnatelje/ravnateljice šol, tj. raziskovalnega instrumenta WRMS – SP (angl. Work Role Motivation Scale for School Principals). Naše raziskave na podlagi spola vodij kažejo pomembne implikacije pri prepoznavanju podobnosti v tipih motivacije kot potrditev, da se tako moški kot ženske dojemajo kot učinkoviti/učinkovite vodje v kompleksni delovni vlogi in današnjih izzivih v šolah.

Objavljeno

30.09.2025

Kako citirati

Nikičić, I., & Varga, R. (2025). Razlike v motivaciji za prevzemanje različnih delovnih vlog glede na spol – ravnatelj/ravnateljica. Revija Za Elementarno izobraževanje, 18(3), 253-269. https://doi.org/10.18690/rei.4850