Literarni lik s posebnimi potrebami v slikanicah

Avtorji

  • Janja Batič University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Dragica Haramija University of Maribor, Faculty of Education and Faculty od Arts , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta in Filozofska fakulteta

Ključne besede:

mladinska književnost, literarni liki s posebnimi potrebami, slikanice

Povzetek

V članku predstavljamo izbrane slikanice, v katerih nastopa glavni literarni lik s posebnimi potrebami. Predstavitev omejujejo trije pogoji: oblika knjige (slikanica), ker želimo predstaviti tudi vizualno pomembnost literarnega lika s posebnimi potrebami, posledično starostna omejitev bralcev, ki so jim dela namenjena (predšolsko in zgodnje šolsko obdobje), ter nesporna kakovost literarnega in likovnega dela slikanice. Na podlagi teh kriterijev smo izbrali slikanice Svetlane Makarovič in Marjana Mančka Veveriček posebne sorte, Petra Svetine in Mojce Osojnik Mrožek dobi očala ter Lele B. Njatin in Alenke Sottler Zakaj je babica jezna. Slikanice z literarnim likom s posebnimi potrebami lahko pripomorejo k ozaveščanju polnočutnih otrok o sprejemanju drugačnosti, otrokom s posebnimi potrebami pa tovrstne knjige nudijo spodbudo za boljšo samopodobo. Kakovostna književna dela, ki predstavljajo literarni lik s posebnimi potrebami s pozitivnega stališča, spodbujajo strpnost in so že v zgodnjem otroštvu lahko pomemben del zavedanja o vključujoči družbi.

Biografije avtorja

  • Janja Batič, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: janja.batic@um.si.

  • Dragica Haramija, University of Maribor, Faculty of Education and Faculty od Arts, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta in Filozofska fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: dragica.haramija@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.11.2013

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Batič, J., & Haramija, D. (2013). Literarni lik s posebnimi potrebami v slikanicah. Revija Za Elementarno izobraževanje, 6(4), 37-52. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/456

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)