Analiza razumevanja pojma plovnost v kontekstu njegovega prenosa od vzgojitelja na otroke

Avtorji

  • Petra Furlan University of Primorska, Faculty of Education , Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
  • Samo Fošnarič University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

kurikul za vrtce, zgodnje učenje naravoslovja, plovnost, vloga vzgojitelja, napačne predstave pri naravoslovju

Povzetek

Kurikulum za vrtce (1999) vsebuje različna področja izobraževanja, ki se med seboj smiselno in celostno povezujejo. Narava je eno izmed področij, ki predstavlja otrokovo prvo spoznavanje sveta in prvo vodeno spoznavanje narave. Naravoslovne vsebine so namreč zelo primerne za raziskovanje, saj so predmeti in pojavi konkretni in za otroke bolj privlačni. Pouk naravoslovja bi tako lahko deloval kot izhodišče za vse druge vsebine, vendar poučevanje naravoslovja povzroča številne težave, predvsem s tem, kako vsebine predstaviti otrokom. To pogosto predstavlja izziv in odgovornost za vzgojitelje, saj mora biti podajanje vsebine prilagojeno otrokovi starosti, uporabljati morajo pravilno izrazoslovje, hkrati pa se morajo izogibati pretiranemu poenostavljanju in posploševanju. Plovnost je naravni pojav, s katerim se sreča vsak otrok, a ga je težko razložiti. V prispevku ocenjujemo poznavanje in razumevanje plovnosti pri izrednih študentih študijskega programa Predšolska vzgoja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, ki se izvaja na različnih lokacijah po Sloveniji. Gre za študente, ki že poučujejo v vrtcih, in zato predpostavljamo, da so z navedeno vsebino dobro seznanjeni, saj so se z njo že srečali pri fizikalnih vsebinah med študijem. Preverili smo, na kašen način razložijo plovnost otrokom in če se njihovo znanje o plovnosti razlikuje glede na kraj izvajanja študija. Ugotovili smo, da je znanje študentov o plovnosti izredno slabo in pomanjkljivo. Poleg tega imajo študentje o plovnosti precej napačnih predstav, ki jih prenašajo na otroke. Z raziskavo potrdimo, da niti delovna doba niti kraj izobraževanja bistveno ne vplivata na njihovo razlago o plovnosti (p > 0,05).

Biografije avtorja

  • Petra Furlan, University of Primorska, Faculty of Education, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

    Koper, Slovenija. E-pošta: petra.furlan@pef.upr.si.

  • Samo Fošnarič, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: samo.forsnaric@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.04.2014

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Furlan, P., & Fošnarič, S. (2014). Analiza razumevanja pojma plovnost v kontekstu njegovega prenosa od vzgojitelja na otroke. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(1), 109-122. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/453

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)