Ocenjevanje kot dejavnik spodbujanja kompetence učenje učenja

Avtorji

  • Milena Ivanuš Grmek University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Barbara Rozman Destrnik – Trnovska vas Primary School , JVIZ Destrnik – Trnovska vas
  • Karin Bakračevič Vukman University of Maribor, Faculty of Arts , Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Ključne besede:

osnovna šola, učenje učenja, ocenjevanje znanja, samoocenjevanje, povratna informacija

Povzetek

V prispevku predstavljamo kompetenco učenje učenja in vlogo učitelja pri spodbujanju njenega razvoja preko ocenjevanja in dajanja povratnih informacij. Poučevanje za učenje učenja vpliva na učiteljevo ravnanje v razredu, kar se kaže v večji odgovornosti in v spremenjenem odnosu do učencev. Od učiteljev zahteva drugačno pojmovanje lastnega znanja, poučevanja in učenja ter prispeva k večji avtonomnosti učencev. Med dejavniki učenja, na katere lahko vplivamo v šoli, smo izpostavili ocenjevanje in samoocenjevanje ter vsebino in oblike povratne informacije. Rezultati raziskave nas opozarjajo, da anketirani osnovnošolski učitelji večinoma ocenjujejo, da dejavnosti za spodbujanje učenja učenja izvajajo relativno pogosto, obstajajo pa razlike glede na delovne izkušnje učiteljev.

Biografije avtorja

  • Milena Ivanuš Grmek, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: milena.grmek@um.si.

  • Barbara Rozman, Destrnik – Trnovska vas Primary School, JVIZ Destrnik – Trnovska vas

    Destrnik, Slovenija. E-pošta: rozmanbarb@gmail.com.

  • Karin Bakračevič Vukman, University of Maribor, Faculty of Arts, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: karin.bakracevic@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.06.2014

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Ivanuš Grmek, M., Rozman, B., & Bakračevič Vukman, K. (2014). Ocenjevanje kot dejavnik spodbujanja kompetence učenje učenja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(2), 97-116. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/442

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)