Model spodbujanja rezilientnosti v šolskem okolju

Avtorji

  • Vanja Kiswarday University of Primorska, Faculty of Education , Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

rezilientnost, varovalni dejavniki, dejavniki tveganja, pouk, didaktično-metodična načela, strokovni profil učitelja

Povzetek

Teorija rezilientnosti preučuje dejavnike, ki večajo učinkovitost posameznika pri preseganju ovir, ki se v obdobju odraščanja povezujejo s šolanjem. Spodbujanje razvoja rezilientnosti je najučinkovitejše, ko poteka neposredno prek izkustvenega učenja. Literatura kot ključne dejavnike izpostavlja: vključujoče, varno in skrbno učno okolje, ki postavlja realno visoka pričakovanja, zagotavlja ustrezno pomoč in podporo, razvija vseživljenjske kompetence ter omogoča samostojno in aktivno participacijo. Te dejavnike poudarjajo tudi sodobna didaktično-metodična načela, zato nas je zanimalo, v kolikšni meri rezilientnost v šoli spodbujajo slovenski učitelji, čeprav s teorijo rezilientnosti niso seznanjeni. Oblikovali smo Model spodbujanja rezilientnosti v šolskem okolju in ga evalvirali na vzorcu 429 učiteljev različnih strokovnih profilov.

Biografija avtorja

  • Vanja Kiswarday, University of Primorska, Faculty of Education, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

    Koper, Slovenija. E-pošta: vanjariccarda.kiswarday@pef.upr.si.

Prenosi

Objavljeno

01.06.2014

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Kiswarday, V. (2014). Model spodbujanja rezilientnosti v šolskem okolju. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(2), 41-62. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/439

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)