The Function of Museum Pedagogy in the Development of Artistic Appreciation

Avtorji

  • Matjaž Duh University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

muzejska pedagogika, percepcija, recepcija, likovna apreciacija, likovno ustvarjanje

Povzetek

Muzejska pedagogika v funkciji razvijanja likovne apreciacije. Sodobna muzejska pedagogika, kot jo poznamo danes, je prostorsko umeščena v muzeje in galerije, ki predstavljajo avtentičen prostor umetnosti. Razstavljeni umetniški artefakti predstavljajo kakovostno osnovo za razvijanje likovne apreciacije otrok in mladine. To pomeni, da vloga muzejskih pedagogov ni omejena zgolj na razvrščanje, upravljanje in predstavitve umetniških zbirk, temveč se osredotoča tudi na poglobljeno vzgojnoizobraževalno delo. Muzejska pedagogika mora slediti smernicam sodobne likovnopedagoške prakse, ki temelji na razvoju produktivnih in receptivnih sposobnosti učencev in dijakov. Sočasen razvoj obeh sposobnosti je predpogoj, da lahko govorimo o razvoju likovnih sposobnosti. Ob percepciji in recepciji umetniških del lahko udeleženci učnega procesa pridejo do individualnih likovnih reinterpretacij obravnavanih umetniških del. Kot primeren didaktični pristop se pri tem kaže metoda estetskega transferja.

Biografija avtorja

  • Matjaž Duh, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: matjaz.duh@um.si.

Objavljeno

01.12.2015

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Duh, M. (2015). The Function of Museum Pedagogy in the Development of Artistic Appreciation. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(4), 87-102. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/397

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

1 2 > >>