Kako učitelji kemije udejanjajo svoje potrebe profesionalnega razvoja v sistemu nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja

Avtorji

  • Darinka Sikošek University of Maribor, Faculty of Natural Science and Mathematics , Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko
  • Branka Čagran University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

nadaljnje izobraževanje in usposabljanje učiteljev, kompetence vseživljenjskega učenja, Katalog programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, učitelji kemije

Povzetek

Osnovni namen nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja kot oblike vseživljenjskega učenja je zagotavljanje profesionalnega razvoja in strokovne ter osebnostne rasti različnih poklicnih profilov, tudi učiteljev. Prav vrsta in kakovost programov, namenjenih nadaljnjemu izobraževanju in usposabljanju strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, posebej učiteljem kemije, predstavlja osrednjo temo pričujočega prispevka. Izhajajoč iz rezultatov opravljene empirične raziskave, ki smo jo izvedli na vzorcu učiteljev kemije v slovenskih osnovnih in srednjih šolah, ugotavljamo, da je želja po razvoju kompetenc poglavitno gibalo (lat. nervus rerum) njihove udeležbe v programih iz Kataloga programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, glavno oviro pa predstavlja neustrezen čas izvedbe programov (glede pedagoških obveznosti učiteljev). Seveda se učitelji najpogosteje udeležujejo posodobljenih programov, kakor tudi programov izven Kataloga.

Biografije avtorja

  • Darinka Sikošek, University of Maribor, Faculty of Natural Science and Mathematics, Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko

    Maribor, Slovenija. E-pošta: darinka.sikosek@guest.arnes.si.

  • Branka Čagran, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: branka.cagran@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.06.2016

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Sikošek, D., & Čagran, B. (2016). Kako učitelji kemije udejanjajo svoje potrebe profesionalnega razvoja v sistemu nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(3), 75-88. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/351

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)