Stališča staršev do nacionalnega preverjanja znanja ob koncu drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja

Avtorji

  • Mateja Škalič University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Milena Ivanuš Grmek University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

nacionalno preverjanje znanja, starši, drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, Podravska regija, Pomurska regija

Povzetek

V članku predstavljamo stališča staršev do nacionalnega preverjanja znanja ob koncu drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja. Podrobneje prikazujemo stališča staršev do upravičenosti nacionalnega preverjanja znanja ter do spodbujanja otrok za priprave nanj. V teoretičnem delu opredelimo preverjanje znanja in natančneje predstavimo nacionalno preverjanje znanja, v nadaljevanju pa predstavimo rezultate raziskave, ki je bila izvedena v letu 2014. V raziskavi je sodelovalo 209 staršev šestošolcev iz Podravske in Pomurske regije. Rezultati raziskave kažejo, da je dosežek otroka na nacionalnem preverjanju znanja za starše dobra povratna informacija o otrokovem znanju, vendar menijo, da ne pokaže otrokovega celostnega znanja. Nadalje ugotavljamo, da starši s končano osnovno šolo ter starši, ki bivajo v Pomurski regiji, pripisujejo pomembnejšo vlogo pri spodbujanju otrok pri pripravah na nacionalno preverjanje znanja bolj učiteljem kot sebi. Rezultati raziskave nas tudi opozarjajo, da so učenci iz Pomurske regije z vidika vpletenosti staršev v manj stimulativnem okolju.

Biografije avtorja

  • Mateja Škalič, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: skalicmateja@gmail.com.

  • Milena Ivanuš Grmek, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: milena.grmek@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.03.2017

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Škalič, M., & Ivanuš Grmek, M. (2017). Stališča staršev do nacionalnega preverjanja znanja ob koncu drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 10(1), 57-72. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/332

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)