Pogoji za inkluzijo v vzgoji in izobraževanju po oceni ravnateljev

Avtorji

  • Janez Kovač Petrol, d. d. , Petrol, d. d.
  • Tanja Ščuka University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Branka Čagran University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

osnovna šola, ravnatelji, inkluzija v vzgoji in izobraževanju, inkluzivni pedagogi, učenci s posebnimi potrebami

Povzetek

V prispevku predstavljamo pogoje za inkluzijo v vzgoji in izobraževanju, kakor jih zaznavajo ravnatelji slovenskih osnovnih šol. V teoretičnem delu se osredotočamo na dejavnike oblikovanja inkluzivne šole, to so ravnatelji, učitelji in starši otrok s posebnimi potrebami, ter na kratko izpostavimo nekaj teoretičnih izhodišč izvajanja dodatne strokovne pomoči v osnovni šoli. V empiričnem delu predstavljamo rezultate spletne anketne raziskave, ki smo jo izvedli med ravnatelji v slovenskih osnovnih šolah. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kako ravnatelji ocenjujejo pogoje za inkluzijo in kako pogoje, ki so vezani na njih same, na izvajalce dela z učenci s posebnimi potrebami in na šolo v celoti. Pri tem smo bili tudi pozorni na razlike glede števila otrok s posebnimi potrebami, ki so vključeni v redni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo.

Biografije avtorja

  • Janez Kovač, Petrol, d. d., Petrol, d. d.

    Maribor, Slovenija. E-pošta: dr.janezzi@gmail.com.

  • Tanja Ščuka, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: tanja.scuka@gmail.com.

  • Branka Čagran, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: branka.cagran@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.03.2017

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Kovač, J., Ščuka, T., & Čagran, B. (2017). Pogoji za inkluzijo v vzgoji in izobraževanju po oceni ravnateljev. Revija Za Elementarno izobraževanje, 10(1), 19-30. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/329

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)