Ali socioekonomski status vpliva na dosežke? Analiza uspešnosti kosovskih učencev pri ocenjevanju znanja PISA 2015 in 2018

Avtorji

  • Arif Shala AAB College image/svg+xml
  • Albulene Grajcevci , University Isa Boletini Mitrovice , Univerza Isa Boletini Mitrovice
  • Fadil Latifi AAB College image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18690/rei.14.4.393-408.2021

Ključne besede:

socioekonomski status, dosežki učencev, PISA Kosovo

Povzetek

Socialnoekonomski status je dolgo veljal za vpliven dejavnik pri uspehu študentov.
Podobno kot v obstoječi literaturi tudi rezultati te analize kažejo, da je
socialnoekonomski status vplival na uspehe učencev pri ocenjevanjih PISA v letih
2015 in 2018. Vendar pa se je razlika v dosežkih med kategorijami med letoma 2015
in 2018 povečala. Rezultati kažejo, da so imeli vlogo pri dosežkih lastnina doma,
lokacija šole, izobrazba staršev. Poleg tega so učenci, ki so obiskovali zasebne šole,
prekašali učence v javnih šolah, pri čemer se je razlika med ocenami znatno povečala.
Rezultati trenutne analize razkrivajo pomen socialno-ekonomskih dejavnikov pri
doseganju in potrebo, da oblikovalci politike ublažijo ta vpliv.

Objavljeno

13.12.2021

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Shala, A., Grajcevci, A., & Latifi, F. (2021). Ali socioekonomski status vpliva na dosežke? Analiza uspešnosti kosovskih učencev pri ocenjevanju znanja PISA 2015 in 2018. Revija Za Elementarno izobraževanje, 14(4), 393-408. https://doi.org/10.18690/rei.14.4.393-408.2021