Poetika umorov v popularnih slovenskih kriminalkah iz perspektiv kriminoloških teorij

Avtorji

  • Primož Mlačnik University of Nova Gorica, School of Humanities , Univerza v Novi Gorici, Fakulteta za humanistiko

DOI:

https://doi.org/10.18690/scn.16.2.296-307.2023

Ključne besede:

Avgust Demšar, Tadej Golob, kriminalni romani, kriminološke teorije, poetika umora

Povzetek

Članek izhaja iz kriminoloških teorij ter skuša odkriti, kaj nam lahko različne razlage o izvorih kriminala povedo o slovenskih kriminalkah. Članek uvodoma predstavi temeljne značilnosti klasične, pozitivistične, interakcionistične in konfliktne kriminološke razlage kriminala. Sledi analiza poetike umora v popularnih slovenskih kriminalkah Avgusta Demšarja in Tadeja Goloba iz perspektiv kriminoloških teorij. Ugotavljamo, da se v kriminalkah obeh pisateljev pojavljajo skupne kontinuirane značilnosti. Prevladujeta klasična in pozitivistična poetika umora, ki vzroke za kriminal pripisujeta človeški preračunljivosti oziroma patološki naravi posameznika. Za dane kriminalke je značilen tudi pripovedni red herring oziroma iz zavajajočih detektivskih sledi izhajajoča pomenska vrzel med romanesknim diskurzom kriminala in diskurzom kriminala, ki izhaja iz poetike posameznih umorov.

Biografija avtorja

  • Primož Mlačnik, University of Nova Gorica, School of Humanities, Univerza v Novi Gorici, Fakulteta za humanistiko

    Maribor, Slovenija. E-pošta: primoz.mlacnik@ung.si

Prenosi

Objavljeno

30-12-2023

Številka

Rubrika

Prispevki

Kako citirati

Mlačnik, P. . (2023). Poetika umorov v popularnih slovenskih kriminalkah iz perspektiv kriminoloških teorij. Slavia Centralis, 16(2), 296-307. https://doi.org/10.18690/scn.16.2.296-307.2023

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)