The Use of Management Tools and Added Value in Slovenian Disabled Enterprises

  • Gorazd Šoster
  • Mirko Markič
Ključne besede: anketa, dodana vrednost, invalidsko podjetje, menedžment, menedžerska orodja, uspešnost

Povzetek

Namen raziskave je ugotoviti stanje pri načrtovanju in uporabi menedžerskih orodij v invalidskih podjetjih, ki poslujejo v Republiki Sloveniji. Ugotavljali smo, ali obstaja statistično značilna korelacija med načrtovanjem uporabe in uporabo menedžmentskih orodij ter dodano vrednostjo. Ugotovili smo, da z načrtovanjem in uporabo menedžerskih orodij podjetja ne dosegajo višje dodane vrednosti. Menedžersko orodje, katerega uporaba je povezana s povečanjem dodane vrednosti, je EFQM. Bistvene prednosti uporabe menedžerskih orodij so izboljšanje preglednosti procesov, višja kakovost proizvodov, večje zadovoljstvo odjemalcev in izboljšanje ugleda podjetja. Izidi iz raziskave bodo koristni za vse, ki si prizadevajo za nenehno izboljšanje uspešnosti poslovanja.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Gorazd Šoster

Center ISI invalidsko podjetje, d. o. o., Štore, Slovenija
E-pošta: gorazd.soster@center-isi.si

Gorazd Šoster je magistriral na Fakulteti za management Univerze na Primor- skem s področja splošnega menedžmenta. Ima več kot dvajsetletne izkušnje v gospodarstvu. Je direktor invalidskega proizvodnega podjetja in istočasno odgovoren za sisteme vodenja v skupini Valji group v Štorah.

Mirko Markič

Fakulteta za management,Univerza na Primorskem, Slovenija
E-pošta: mirko.markic@fm-kp.si

Mirko Markič je doktoriral na Fakulteti za organizacijske vede Univerze v Mariboru s področja organizacijskih ved na temo inoviranja. Po dvanajstih letih delovanja v gospodarstvu se je zaposlil na Fakulteti za management Univerze na Primorskem. Je redni profesor za področje menedžmenta in znanstveni svetnik ter vodja ali član 15 raziskovalnih projektov in projektov z gospodarstvom. Njegova bibliografija obsega več kot 400 enot s področja upravnih in organizacijskih ved.

Literatura

Bernus, Peter (2003). Enterprise models for enterprise architecture and ISO 9000: 2000. Annual Reviews in Control 27 (2): 211–220. http://dx.doi.org/10.1016/j.arcontrol.2003.09.004

Biloslavo, Roberto (2008). Management of dualities as a critical dimension of a knowledge-era organisation. Inter- national Journal of Technology management 43 (1/3): 4–17. http://dx.doi.org/10.1504/IJTM.2008.019403

Bukovec, Boris, in Markič, Mirko (2008). The level of integration of various models for organisational change management in Slovenian organisations. International Journal of Business and Systems Research 2 (4): 431–445. http://dx.doi.org/10.1504/IJBSR.2008.020768

Burns, Tom, in George M. Stalker (2001). The Management of Innovation. Third edition. New York: Oxford University Press Inc.

Daft, Richard L. (2000). Management. Fort Worth (TX) [etc.]: The Dryden Press: Harcourt College Publishers.

De Waal, André A. (2003). Behavioral factors important for the successful implementa- tion and use of performance management systems. Management Decision 41 (8): 688–697. http://dx.doi.org/10.1108/00251740310496206

Drucker, Peter F. (1999). Management Challenges for the 21st Century. Oxford [etc.]: Butterworth-Heinemann.

Easterby-Smith, Thorpe, Richard Mark in Paul R. Jackson (2009). Management research. London: SAGE.

Ferreira, Aldonio, in David Otley (2009). The design and use of performance management systems: An extendet framework for analysis. Management Accounting Research 2 (4): 263–282. http://dx.doi.org/10.1016/j.mar.2009.07.003

Flere, Sergej (2000). Sociološka metodologija: temelji družboslovnega raziskovanja. Maribor: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta.

Ghalayini, Alaa M. (1996). The changing basis of performance measurement. International Journal of Operations & Production Management 16 (8): 63–80. http://dx.doi.org/10.1108/01443579610125787

Hamel, Gary, in Coimbatore K. Prahalad (1994). Competing for the Future. Boston: Harvard Business School Press.

Kaplan, Robert S., in David P. Norton (1992). The Balanced Scorecard – Measures that drive performance. Harvard Business Review. January-February 1992: 71–79. PMid:10119714

Kavčič, Klemen, in Mitja I. Tavčar (2008). Planning successful partnership in the process of outsourcing. Kybernetes 37 (2): 241–249. http://dx.doi.org/10.1108/03684920810851140

Kobayashi, Iwao (1995). 20 keys to workplace improvement. Portland, Ore: Productivity Press.

Kotler, Philip, in Gary Armstrong (2006). Principles of marketing. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Ložar, Boštjan (2009). Slovenska podjetja precej zaostajajo za tujimi in nujno potrebujejo razvojni skok. Dosegljivo: http://www.zdruzenje-manager.si/storage/3197/BOSTJAN%20LOZAR.pdf (20. 11. 2011).

MDDSZ – Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve (2009). Invalidska podjetja v Sloveniji. Dosegljivo: http://www.mddsz.gov.si/si/delovna_podrocja/invalidi-vzv/invalidska_podjetja_v_rs/ (8. 2. 2009).

Pande, Peter S., Robert P. Newman in Roland R. Cavanagh (2000). The six sigma way. New York [etc.]: McGraw-Hill.

Pascale, Richard T. (1991). Managing on the Edge. London: Penguin books.

Pettigrew, Andrew M., Richard W. Wodman in Kim S. Cameron (2001). Studying organizational change and development: Challenges for future research. The Academy of Management Journal 44 (4): 697–713. http://dx.doi.org/10.2307/3069411

Piskar, Franka, in Slavko Dolinšek (2006). Implementation of the ISO 9001: from QMS to business model. Industrial Management & Data Systems 106 (9): 1333–1343. http://dx.doi.org/10.1108/02635570610712609

Rigby, Darrell, in Barbara Bilodeau (2007). Bain's global 2007 management tools and trends survey. Strategy & Leadership 35 (5): 9–16. http://dx.doi.org/10.1108/10878570710819161

Rigby, Darell (2001). Management tools and techniques: A survey. California Management Review 43 (2): 139–160. http://dx.doi.org/10.2307/41166079

Samuelsson, Peter, in Lars-Erik Nilsson (2002). Self-as- sessment practices in large organisations: Experiences from using the EFQM excellence model. International Journal of Quality & Reliability 19 (1): 10–23. http://dx.doi.org/10.1108/02656710210413426

Objavljeno
2013-08-04
Kako citirati
Šoster G., & Markič M. (2013). The Use of Management Tools and Added Value in Slovenian Disabled Enterprises. Naše gospodarstvo/Our Economy, 59(1-2), 35-44. Pridobljeno od https://old.journals.um.si/index.php/oe/article/view/2315