Estetika gledališča za najmlajše

Avtorji

  • Sabina Šinko , University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

gledališče za najmlajše, estetska vzgoja, estetsko doživljanje in zaznavanje otroka, dramaturške prvine gledališča za najmlajše

Povzetek

Članek opredeljuje specifike estetike gledališča za najmlajše. Glavni cilj te zvrsti gledališča je, odpreti možnost gledališkega doživetja za otroke, mlajše od 4 let. Ustvarjanje predstave za to starostno skupino posega poleg področja gledališča še na področje predšolske pedagogike, psihologije, terapije z umetnostjo. V tem kontekstu se umetniki sprašujejo, kakšno mora biti takšno gledališče, da bo za otroke doživetje in dogodek, ne da bi bil umetniški nagovor zreduciran. Dejstvo je, da ima ta gledališka zvrst povsem svojstvene specifike, ki se le v nekaterih aspektih ujema s konvencionalnim dramskim gledališčem. Članek se dotakne podoživljanja gledališke predstave za najmlajše na čustveni ravni, obravnava kognitivne pogoje za doživljanje predstave, opredeljuje vlogo igralcev, igre in komunikacije, zaznavanje, pomen prostora, govora, zgodbe, dramaturgije ter časa. Na koncu je opisan pomen skupnega doživljanja otrok in staršev ob ogledu predstave. Po opravljenih raziskavah v evropskem prostoru ta zvrst gledališča pripomore k spoznavni in čustveni bogatitvi otrok, zaznavanju na vseh čutnih ravneh, razvoju govornih spretnosti. Prav tako pomeni pomemben dodatek k estetski vzgojni praksi v predšolskem obdobju.

Biografija avtorja

  • Sabina Šinko, , University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: sabina.sinko@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.04.2011

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Šinko, S. (2011). Estetika gledališča za najmlajše. Revija Za Elementarno izobraževanje, 4(1/2), 175-188. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/500

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)