Glasovno zavedanje v prvem razredu

Avtorji

  • Dušanka Brumen , Miklavž na Dravskem polju Primary School , Osnovna šola Miklavž na Dravskem polju

Ključne besede:

poslušanje, razločujoče in razčlenjujoče poslušanje, spodbujanje glasovnega zavedanja, korelacija, narek, prvi razred, drugi razred

Povzetek

Učenci se začnejo neformalno opismenjevati že v predšolski dobi, načrtno in sistematično pa se opismenjevanje nadaljuje v šoli in poteka do konca tretjega razreda. Pri tem ima odločilno vlogo glasovno zavedanje, ki se razvija v času predšolskega obdobja, prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja, predvsem pa v prvem razredu osnovne šole. Pri razvoju sposobnosti glasovnega zavedanja je pomemben razvoj slušnega zavedanja dolžine besed in zavedanja števila besed v povedi, slušnega razločevanja, slušnega razčlenjevanja ter iskanja in tvorjenja rim. Članek predstavlja rezultate dveletne raziskave, namenjene ugotavljanju učenčevega napredka pri opismenjevanju, natančneje, pri glasovnem zavedanju in razločujočem poslušanju, ter vpliva le-tega na glaskovanje in pravopisno pravilnost pri nareku.

Biografija avtorja

  • Dušanka Brumen, , Miklavž na Dravskem polju Primary School, Osnovna šola Miklavž na Dravskem polju

    Miklavž na Dravskem polju, Slovenija. E-pošta: brumen.duska@gmail.com.

Prenosi

Objavljeno

01.12.2012

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Brumen, D. (2012). Glasovno zavedanje v prvem razredu. Revija Za Elementarno izobraževanje, 5(4), 73-86. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/489