Sociokulturni pristop pri spremljanju otrokovega razvoja in učenja v vrtcu

Avtorji

  • Sonja Rutar University of Primorska, Faculty of Education and Educational Research Institute , Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta in Pedagoški inštitut

Ključne besede:

spremljanje, opazovanje, dokumentiranje, sociokulturni pristop, kakovost v vrtcu

Povzetek

Spremljanje otrokovega razvoja in učenja predstavlja sestavni del predšolskega kurikula. Sodobna teorija predšolske pedagogike spremljanje otrokovega razvoja in učenja kot osnove za načrtovanje kurikula umešča med procesne kazalce kakovosti. V prispevku predstavimo razliko med razvojnopsihološkim opazovanjem otrokovega razvoja in učenja ter pedagoškim spremljanjem otrokovega razvoja in učenja. Predstavimo namen spremljanja otrokovega razvoja in učenja v predšolski vzgoji in dva različna pristopa pri spremljanju: dekontekstualiziranega, to je osredotočenega na spremljanje otroka zunaj konteksta, in sociokulturnega, ki poskuša spoznati in razumeti otroka in njegovo učenje v fizičnem in socialnem kontekstu.

Biografija avtorja

  • Sonja Rutar, University of Primorska, Faculty of Education and Educational Research Institute, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta in Pedagoški inštitut

    Koper in Ljubljana, Slovenija. E-pošta: sonja.rutar@pef.upr.si.

Prenosi

Objavljeno

01.04.2013

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Rutar, S. (2013). Sociokulturni pristop pri spremljanju otrokovega razvoja in učenja v vrtcu. Revija Za Elementarno izobraževanje, 6(1), 105-118. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/481

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)