Skupno branje Ostržka z vidika Kohlbergovih stopenj moralnega razvoja

Avtorji

  • Polona Legvart Brothers Polančič Primary School Maribor , Osnovna šola bratov Polančičev Maribor

Ključne besede:

mladinska literatura, moralni razvoj, Kohlbergov model, permisivnost, progresivnost, Ostržek

Povzetek

Pri projektu skupinskega branja Collodijevega Ostržka v drugem razredu osnovne šole smo med drugim uporabili tudi Kohlbergov model razvojnih stopenj moralnega dozorevanja. V ta namen smo spodbujali in beležili odzive učencev na moralne dileme, ki jih je v besedilu mnogo. Ugotovili smo, da moralne presoje otrok sežejo malce preko obeh stopenj predkonvencionalne ravni, v posameznih primerih tudi do četrte stopnje konvencionalne ravni. Podobno kažejo tudi nekatere druge študije moralnega razvoja otrok, ki se opirajo na Kohlbergov model. Toda naš glavni namen je bil iskanje didaktičnih pristopov pri obravnavi književnega dela, s katerimi bi uspeli izluščiti tudi moralne vsebine in z njimi podpreti implicitno moralno vzgojo učencev. Kohlberg nam je bil v pomoč, da tega nismo počeli anekdotično in moralistično, ampak sistematično in na podlagi univerzalne etike s pravičnostjo kot vrhovno vrednoto. Posebej nas je zanimala še problematika t. i. permisivnosti, ki je pod drugimi oznakami očitno obstajala že v Collodijevem času in se izražala v zanjo značilnih zmotah, da popustljivost pomeni svobodo, nenačrtnost pogojuje spontanost, neposlušnost izraža individualnost, zmedenost govori za umetnost in zmešnjava predstavlja pedagoški koncept. Naša spoznanja o tem govorijo za procesno-razvojni didaktični model moralne vzgoje, ki bi ga lahko označili tudi kot postpermisivni pristop.

Biografija avtorja

  • Polona Legvart, Brothers Polančič Primary School Maribor, Osnovna šola bratov Polančičev Maribor

    Maribor, Slovenija. E-pošta: polonca.legvart@guest.arnes.si.

Prenosi

Objavljeno

01.11.2013

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Legvart, P. (2013). Skupno branje Ostržka z vidika Kohlbergovih stopenj moralnega razvoja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 6(4), 53-70. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/457