Kritični prerez besedilnih vrst v povezavi z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem

Avtorji

  • Tomaž Petek University of Ljubljana, Faculty of Education , Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

besedilne vrste, besedilo, dejavniki sporočanja, govorno nastopanje, sporazumevalna načela, učitelj, vzgojitelj

Povzetek

Razprava prikazuje poskus kritičnega prereza besedilnih vrst v povezavi z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem v razredu oz. igralnici in pri dejavnostih, povezanih s šolo oz. vrtcem. Ugotavljamo, da se učitelj oz. vzgojitelj v vzgojno-izobraževalnem procesu srečuje z različnimi položaji, okoliščinami, v katerih govorno nastopa. Ker se sporazumeva z besedili in ne s posameznimi povedmi ali celo z besedami, mora za učinkovito govorno nastopanje med drugim poznati značilnosti različnih besedilnih vrst. Za raziskovanje besedilnih vrst smo ob upoštevanju različnih znanstvenih opredelitev nekoliko priredili ToporišičŽagarjevo klasifikacijo glede na sporočevalne postopke in funkcijske zvrsti ter se omejili na tiste besedilne vrste, ki so posredno ali neposredno povezane z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem v razredu oz. igralnici. V razpravi je poudarjeno tudi vprašanje, ali učitelj oz. vzgojitelj že z vstopom v razred oz. igralnico govorno nastopa oz. ali je vsaj del (učne) ure tudi govorni nastop.

Biografija avtorja

  • Tomaž Petek, University of Ljubljana, Faculty of Education, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

    Ljubljana, Slovenija. E-pošta: tomaz.petek@pef.uni-lj.si.

Prenosi

Objavljeno

01.11.2013

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Petek, T. (2013). Kritični prerez besedilnih vrst v povezavi z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem. Revija Za Elementarno izobraževanje, 6(4), 21-36. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/455

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)