Who Says They Don’t Read? Slovene Elementary School Students’ Reading Motivation in EFL

Avtorji

  • Anja Pirih University of Primorska, Faculty of Humanities , Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije

Ključne besede:

bralna motivacija, EFL, učenci v osnovni šoli, transfer odnosa do branja

Povzetek

Kdo pravi, da ne berejo? Bralna motivacija v angleščini kot tujem jeziku pri slovenskih osnovnošolcih. Tipičen (slovenski) najstnik se po svoje bralno gradivo vedno pogosteje odpravi v virtualno okolje svetovnega spleta, kjer prevladujejo viri v angleškem jeziku. S pričujočo raziskavo smo tako želeli osvetliti bralno motivacijo v angleščini kot tujem jeziku za populacijo starejših osnovnošolcev (11-14-letnikov). Teoretski okvir raziskave sloni na teoriji samoučinkovitosti in taksonomiji bralne motivacije po Wigfieldu in Guthrieju (1997) ter modelu branja v tujem jeziku Daya in Bamforda (1998). Rezultati so pokazali, da večina vprašanih v angleščini bere pogosto, pretežno besedila s svetovnega spleta; kot ključni za bralno motivacijo v angleškem jeziku so se izkazali dejavniki notranje motivacije za branje v slovenščini, zunanje motivacije za branje v angleščini, prepričanja o lastnih sposobnostih branja v angleščini ter vpliv staršev in odnos družine do branja.

Biografija avtorja

  • Anja Pirih, University of Primorska, Faculty of Humanities, Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije

    Koper, Slovenija. E-pošta: anja.pirih@fhs.upr.si.

Objavljeno

01.05.2015

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Pirih, A. (2015). Who Says They Don’t Read? Slovene Elementary School Students’ Reading Motivation in EFL. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(1/2), 113-132. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/419

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)