CLIL – orodje za izbiro nejezikovnih vsebin

Avtorji

  • Alja Lipavic Oštir University of Maribor, Faculty of Arts , Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
  • Alenka Lipovec University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Martina Rajšp University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

CLIL-matrica, izbira nejezikovnih vsebin, holistična kvantifikacija, zgodnje učenje tujega jezika, naravoslovje in tehnika, družba

Povzetek

V prispevku najprej z rezultati tujih raziskav utemeljimo uspešnost CLIL-a kot pristopa ali metode pri poučevanju tujih jezikov, predvsem zaradi približanja naravnemu usvajanju jezikov. V nadaljevanju predstavimo orodje, ki lahko učiteljem služi kot pomoč pri izbiri nejezikovnih vsebin v nižjih razredih osnovne šole, pri čemer se osredotočimo na področji naravoslovje in tehnika ter družba. Orodje vključuje elemente holistične kvantifikacije, ki učitelju pomaga uzavestiti teoretične principe pristopa CLIL. Na primerih učnih situacij pojasnimo kriterije, ki orodje sestavljajo, in jih vrednotimo s številčnimi vrednostmi. Kot kriteriji so izbrani: temeljnost koncepta, možnost izgradnje nove metodične poti, možnost praktičnega dela znotraj učne situacije in obstoj oz. moč jezikovne zanke. Povprečna vrednost uteži posamičnih kriterijev daje uvid v primernost nejezikovne vsebine skozi perspektivo CLIL-a. V nadaljevanju problematiziramo izbiro nejezikovne vsebine v okviru šolskih predmetov in uporabo orodja prikažemo na nekaj konkretnih primerih iz matematike ter naravoslovja in tehnike v četrtem razredu. Zaključimo z razpravo o še odprtih problemih pri uvajanju CLIL-a.

Biografije avtorja

  • Alja Lipavic Oštir, University of Maribor, Faculty of Arts, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: alja.lipavic@um.si.

  • Alenka Lipovec, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: alenka.lipovec@um.si.

  • Martina Rajšp, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: martina.rajsp@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.05.2015

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Lipavic Oštir, A., Lipovec, A., & Rajšp, M. (2015). CLIL – orodje za izbiro nejezikovnih vsebin . Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(1/2), 11-26. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/413

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

<< < 1 2