Primerjava razvoja jezikovne sporazumevalne zmožnosti slepih in slabovidnih v institucionaliziranem izobraževanju in programih inkluzije

Avtorji

  • Mateja Forte University of Primorska, Faculty of Humanities , Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije

Ključne besede:

jezikovna sporazumevalna zmožnost, razvoj, slepi in slabovidni, zavod, inkluzivno šolstvo

Povzetek

Prispevek je raziskava s področja uporabnega jezikoslovja. Osnova predstavljene vsebine je jezikovna sporazumevalna zmožnost oziroma vprašanje njenega razvoja pri slepih in slabovidnih. Metodologija, uporabljena pri raziskavi, je tako primarne kot sekundarne narave. Sekundarna so teoretična izhodišča iz jezikoslovja, psihologije, medicine, pedagogike in specialne pedagogike. Primarno gradivo pa sestoji iz dveh delov. Prvi je primerjava modelov poučevanja slepih in slabovidnih v rednih šolah in specializirani instituciji. Drugi del pa predstavlja poglobljeno analizo, narejeno na podlagi štirih strukturiranih intervjujev. Rezultati analize predstavljajo odgovor na vprašanje o razliki razvitosti jezikovne sporazumevalne zmožnosti slepih in slabovidnih glede na model izobraževanja.

Biografija avtorja

  • Mateja Forte, University of Primorska, Faculty of Humanities, Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije

    Koper, Slovenija. E-pošta: mateja.forte@gmail.com.

Prenosi

Objavljeno

01.07.2015

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Forte, M. (2015). Primerjava razvoja jezikovne sporazumevalne zmožnosti slepih in slabovidnih v institucionaliziranem izobraževanju in programih inkluzije. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(3), 129-148. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/411