Medsebojna povezanost otrok v starostno homogenih in starostno kombiniranih skupinah

Avtorji

  • Anja Valenčić Štembergar School for the Deaf and Hard of Hearing Ljubljana , Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana
  • Sonja Čotar Konrad University of Primorska, Faculty of Education , Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

predšolski otrok, sociometrični položaj, starostno kombinirane skupine, starostno homogene skupine

Povzetek

Glavni namen raziskave je ugotoviti, ali obstajajo razlike v pogostosti pojavljanja posameznih sociometričnih položajev in struktur otrok glede na starostno kombinirane in starostno homogene skupine. Raziskovanje je potekalo v časovnem obdobju dveh mesecev in je temeljilo na neslučajnostnem, namenskem vzorcu petih starostno homogenih in petih starostno kombiniranih skupin. Podatke smo pridobili s pomočjo kvantitativne tehnike sociometrične preizkušnje, intervjujev vzgojiteljic za pridobitev opisov osebnostnih lastnosti ter anketnega vprašalnika za starše. V empiričnem delu smo na osnovi sociometrične preizkušnje želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike v medsebojni povezanosti med starostno homogenimi in starostno kombiniranimi skupinami. Rezultati raziskave so pokazali, da se v starostno homogenih skupinah pojavlja več priljubljenih in več zavrnjenih otrok. Te skupine imajo tudi večji indeks kohezivnosti ter ugodnejšo strukturo skupine v primerjavi s starostno kombiniranimi skupinami. Starejši otroci v starostno kombiniranih skupinah izbirajo med otroki podobne starosti, medtem ko so mlajši otroci izbirali starejše. Posledično to privede do ugotovitve, da so mlajši otroci v večini prezrti, medtem ko se med priljubljene otroke uvrstijo le starejši. Ob analizi sociogramov skupin smo ugotovili, da so mlajši otroci v starostno kombiniranih skupinah v večini osamljeni.

Biografije avtorja

  • Anja Valenčić Štembergar, School for the Deaf and Hard of Hearing Ljubljana, Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana

    Ljubljana, Slovenija. E-pošta: valen.anja@gmail.com.

  • Sonja Čotar Konrad, University of Primorska, Faculty of Education, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

    Koper, Slovenija. E-pošta: sonja.cotarkonrad@pef.upr.si.

Prenosi

Objavljeno

01.07.2015

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Valenčić Štembergar, A., & Čotar Konrad, S. (2015). Medsebojna povezanost otrok v starostno homogenih in starostno kombiniranih skupinah. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(3), 59-76. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/407