Shematske vizualne reprezentacije potence

Avtorji

  • Darja Antolin University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Urška Lipovec University of Ljubljana, Biotechnical Faculty , Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta

Ključne besede:

pouk matematike, reprezentacije, potenca, konceptualna slika

Povzetek

Vizualizacija matematičnih konceptov je učinkovita učna in poučevalna strategija. Znotraj pouka matematike je najbolj prisotna v t. i. slikovnem nivoju pouka, pri katerem je koncept predstavljen z grafično reprezentacijo. V prispevku preverjamo prisotnost shematske vizualne upodobitve potence 2³ pri gimnazijcih ter pri študentih, bodočih učiteljih matematike in bodočih učiteljih razrednega pouka (N = 483). Ugotovimo, da je ta vrsta reprezentacije prisotna le v malo več kot tretjini slik. Dodatno zaznamo, da so udeleženci mnogo bolj orientirani na podajanje rezultata kot na prikazovanje koncepta. Ob koncu predlagamo metodične napotke za vpeljevanje koncepta potence skozi strukturo ugnezdene cepitve, ki vodi k bolj konceptualnemu poznavanju tega sicer elementarnega matematičnega pojma.

Biografije avtorja

  • Darja Antolin, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: darja.antolin@um.si.

  • Urška Lipovec, University of Ljubljana, Biotechnical Faculty, Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta

    Študentka. Ljubljana, Slovenija. E-pošta: urska.lipovec@gmail.com.

Prenosi

Objavljeno

01.12.2015

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Antolin, D., & Lipovec, U. (2015). Shematske vizualne reprezentacije potence. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(4), 143-158. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/400

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)