Kontekstualni dejavniki spodbujanja avtonomije učencev pri učiteljih osnovne in srednje šole

Avtorji

Ključne besede:

spodbujanje avtonomije, učenci, učitelji, preverjanje znanja, značilnosti delovnega mesta

Povzetek

Ključni namen raziskave je bil preveriti nekatere dejavnike spodbujanja avtonomije učencev pri učiteljih v osnovni in srednji šoli: značilnosti delovnega mesta, vključenost učiteljev v priprave učencev na zunanje preverjanje znanja in dosežke šole na zunanjih preverjanjih znanja. Dodatno smo preverili še spol učitelja in stopnjo poučevanja kot dejavnika spodbujanja avtonomije učencev. V raziskavi je sodelovalo 260 učiteljev (78,8 % žensk), od tega 144 (55,4 %) osnovnošolskih in 116 (44,6 %) srednješolskih učiteljev. Ugotovili smo, da se zaznana avtonomija v delovnem okolju ne povezuje s spodbujanjem avtonomije učencev. Učitelji, ki učence pripravljajo na katero od oblik zunanjega preverjanja znanja, v manjši meri spodbujajo avtonomijo učencev, niso pa se pokazale razlike v spodbujanju avtonomije med učitelji glede na dosežke šole na zunanjem preverjanju znanja. Pokazalo se je tudi, da učiteljice bolj spodbujajo avtonomijo učencev kot učitelji.

Biografije avtorja

  • Katja Košir, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: katja.kosir@um.si.

  • Tjaša Kos Strašek, National Institute of Public Health, Nacionalni Inštitut za Javno Zdravje, National Institute of Public Health, National Institute of Public Health, National Institute of Public Health, National Institute of Public Health

    Celje, Slovenija. E-pošta: tjasa.kos.strasek@gmail.com.

Prenosi

Objavljeno

01.12.2015

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Košir, K., & Kos Strašek, T. (2015). Kontekstualni dejavniki spodbujanja avtonomije učencev pri učiteljih osnovne in srednje šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(4), 49-64. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/395

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)