Zen und die Kunst des Schwimmen – Ästhetische Erfahrung als neue Perspektive für das Techniktraining

Avtorji

  • Dagmar Gerda Martha Dahl Department for Sport Sciences, Nord University , Oddelek za športne znanosti, Univerza Nord

Ključne besede:

Zen, umetnost, plavanje, estetska izkušnja, učenje

Povzetek

Zen in umetnost plavanja – estetska izkušnja kot nova perspektiva za tehniko vadbe. Zadnja leta narašča zanimanje za koncepte alternativnih gibanj. Zavedanje je dobro znano v športni psihologiji in mnoge športe propagirajo kot ‘zen šport’. Tudi uporaba fraze ‘zen in umetnost …’ je že postala vsakdanja. Ljudje, ki se učijo in ki poučujejo tehnike plavanja, se zaradi posebnih pogojev, ki jih povzroča voda, soočajo z edinstvenimi izzivi. Pristop, ki temelji na dojemanju plavanja kot zen športa ali kot umetnosti v smislu čutne estetske izkušnje in estetskega procesa učenja, lahko nudi nove priložnosti za učenje in poučevanje. Filozofske koncepte Gadamerja, Deweyja in Johnsona v kombinaciji s pristopi teorij utelešenja in teorij estetskega učnega procesa povezujemo s temeljnimi elementi Zena in dopolnjujemo ter pojasnjujemo s praktičnimi primeri.

Biografija avtorja

  • Dagmar Gerda Martha Dahl, Department for Sport Sciences, Nord University, Oddelek za športne znanosti, Univerza Nord

    Bodø, Norveška. E-pošta: dagmar.g.dahl@nord.no.

Objavljeno

01.04.2016

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Dahl, . D. G. M. (2016). Zen und die Kunst des Schwimmen – Ästhetische Erfahrung als neue Perspektive für das Techniktraining. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(1/2), 173-188. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/385