Stališča vzgojiteljev do zgodnje pismenosti v Sloveniji

Avtorji

  • Darija Skubic University of Ljubljana, Faculty of Education , Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

pismenost, zgodnja pismenost, vzgojitelj, kurikul, predšolska vzgoja

Povzetek

Članek se loteva problematike zgodnje pismenosti v Sloveniji. Obsega dva dela. V prvem delu sta opredeljena pojma pismenost (historično) in zgodnja pismenost. V nadaljevanju je prikazano pojmovanje predopismenjevanja v Kurikulumu za vrtce in nekatere usmeritve, ki jih na tem področju v vrtcu predvidevata evropska izobraževalna politika (OECD, 2001, 2002, 2006) in Bela knjiga v vzgoji in izobraževanju (2011). V drugem delu je predstavljena raziskava, v kateri so zbrana stališča vzgojiteljev iz devetih naključno izbranih slovenskih vrtcev do posameznih trditev o zgodnji pismenosti v Sloveniji in njihovi predlogi za izboljšanje trenutnega stanja na področju zgodnje pismenosti. Sklepne ugotovitve prinašajo nekatere usmeritve za izboljšanje jezikovne prakse v slovenskih vrtcih na področju zgodnje pismenosti.

Prenosi

Objavljeno

15.09.2012

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Skubic, . D. (2012). Stališča vzgojiteljev do zgodnje pismenosti v Sloveniji. Revija Za Elementarno izobraževanje, 5(2/3), 153-166. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/364