Zakaj poučevati matematiko

Avtorji

  • Darjo Felda University of Primorska, Faculty of Education , Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
  • Mara Cotič University of Primorska, Faculty of Education , Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

začetni pouk matematike, problemska situacija, matematično znanje, matematična pismenost

Povzetek

o pri začetnem pouku matematike otroku predstavljamo matematične vsebine, največkrat izhajamo iz abstraktnih temeljev in ne iz izkušenj, ki jih otrok že ima, s čimer je pretrgana vez med matematiko in stvarnim svetom oziroma med matematiko in tistim matematičnim svetom, ki ga otrok že pozna. V nasprotju s tem bi moral učitelj učenca usmerjati, da skladno s svojimi izkušnjami in sposobnostmi viša raven matematične pismenosti, obenem pa gradi abstraktni matematični odsev stvarnega sveta ter bogati svoj matematični jezik. V zadnjem času se poudarja pomen igre oziroma dejavnosti, v katerih naj bi bil otrok aktivno udeležen. Z vživljanjem v problemsko situacijo in v razreševanje le-te naj bi spoznaval nove koncepte in strategije. Poraja pa se dvom, ali je v učni praksi res zaživel tak način pouka ali pa se dejavnosti uvajajo zgolj kot neka začetna motivacija, ki izzveni v prenašanje oziroma sprejemanje faktografskega znanja. Otrok mora nova spoznanja sproti prilagajati že usvojenim znanjem in povezovati matematiko z realnimi situacijami. Le tako občuti varnost, zadovoljstvo in uspeh ter je motiviran za doseganje novih znanj, s čimer učenje in poučevanje matematike dobita pravi smisel.

Prenosi

Objavljeno

15.09.2012

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Felda, . D., & Cotič, M. (2012). Zakaj poučevati matematiko. Revija Za Elementarno izobraževanje, 5(2/3), 107-120. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/361

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)