Structural Differences in the Self-determination of Upper Secondary Students with and without Disabilities in Vocational Education

Avtorji

  • Marta Licardo University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Majda Schmidt Krajnc University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

samoodločanje, poklicno izobraževanje, dijaki s posebnimi potrebami, šolski uspeh, spol

Povzetek

Strukturalne razlike v samoodločanju dijakov s posebnimi potrebami in brez posebnih potreb v srednjem strokovnem in poklicnem izobraževanju. Namen raziskave je analizirati razlike v samoodločanju med dijaki s posebnimi potrebami in dijaki brez posebnih potreb ter razlike v samoodločanju obeh skupin dijakov glede na šolski uspeh in spol. Dijaki so bili izenačeni z metodo parov glede na starost, spol in izobraževalni program (n = 122 oz. 61 parov). Rezultati kažejo, da imajo dijaki s posebnimi potrebami nižjo raven samoodločanja kot njihovi vrstniki brez posebnih potreb. Analiza razlik glede na spol je pokazala, da imajo dekleta s posebnimi potrebami najnižjo raven samoodločanja. Analiza razlik glede na šolski uspeh pa kaže, da imajo dijaki z višjim šolskim uspehom ne glede na posebne potrebe višjo raven samoodločanja kot dijaki z nižjim šolskim uspehom. Rezultati raziskave osvetlijo pomembna področja za intervencijo, zlasti pri skupini dijakov s posebnimi potrebami.

Biografije avtorja

  • Marta Licardo, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: marta.licardo@um.si.

  • Majda Schmidt Krajnc, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: majda.schmidt@um.si.

Objavljeno

01.06.2016

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Licardo, M., & Schmidt Krajnc, M. (2016). Structural Differences in the Self-determination of Upper Secondary Students with and without Disabilities in Vocational Education. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(3), 35-52. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/349

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)