Nacionalni preizkus znanja iz slovenščine ob zaključku srednje šole prve stopnje s slovenskim učnim jezikom v Italiji

Avtorji

  • Tamara Kaluža Pocecco Istituto Comprensivo Vladimir Bartol Trieste , Večstopenjska šola Vladimir Bartol Trst

Ključne besede:

nacionalni preizkusi znanja, slovenski jezik, slovensko šolstvo v Italiji, jezikovno testiranje

Povzetek

Nacionalni preizkusi znanja so bili v evropskih državah uvedeni z namenom, da povečajo učinkovitost in uspešnost izobraževanja. V Italiji se izvajajo od leta 2007, preverja pa se znanje italijanščine oz. prvega jezika (na šolah s slovenskim učnim jezikom znanje slovenščine) in matematike. Prispevek predstavlja organizacijo in potek nacionalnega preverjanja znanja v Italiji. Podrobneje je analiziran preizkus znanja iz slovenščine ob zaključku triletne srednje šole s slovenskim učnim jezikom, ki sledi petletni osnovni šoli in odgovarja zadnjemu triletju devetletne osnovne šole v Sloveniji. Predvsem se presojajo značilnosti nalog preizkusa v šolskem letu 2009/10 glede na posamezne sestavine sporazumevalne zmožnosti, glede na različne ravni kognitivne zahtevnosti in vrste testnih nalog. Raziskava je pokazala, da v preizkusu prevladujejo naloge zaprtega tipa, s katerimi se preverjajo enostavnejši kognitivni procesi.

Biografija avtorja

  • Tamara Kaluža Pocecco, Istituto Comprensivo Vladimir Bartol Trieste, Večstopenjska šola Vladimir Bartol Trst

    Trst, Italija. E-pošta: tamara.kaluza@guest.arnes.si.

Prenosi

Objavljeno

01.12.2016

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Kaluža Pocecco, T. (2016). Nacionalni preizkus znanja iz slovenščine ob zaključku srednje šole prve stopnje s slovenskim učnim jezikom v Italiji. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(4), 105-122. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/344