Prefiksoidne zloženke ali besedne zveze med slovarjem, normo in korpusno rabo

Avtorji

  • Nikolina Brkić University of Maribor, Faculty of Arts , Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
  • Lora Nadelsberger University of Maribor, Faculty of Arts , Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
  • Irena Stramljič Breznik University of Maribor, Faculty of Arts , Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Ključne besede:

besedna zveza, prefiksoidna zloženka, pisanje skupaj ali narazen, norma, raba

Povzetek

Prispevek ugotavlja razkorak med zapisanimi pravili in aktualno rabo v jeziku pri dveh vrstah zloženk: 1. medponskih zloženkah oz. zloženkah, ki nastanejo z medponskim zlaganjem dveh samostalnikov (avtošola), in 2. prefiksoidnih zloženkah oz. zloženkah, pri katerih v prvem delu nastopajo krni (ekoživilo). Prispevek nato na primerih bio, mobi, tehno in turbo kot prvin besednih zvez oz. zloženk preverja priporočila o zapisovanju v pravopisu kot normativnem priročniku in jih sooča z zapisovalno prakso v novejših splošnih slovarjih ter dejansko rabo iz besedilnih korpusov Gigafida in Kres. Podatke o korpusnih zapisovalnih značilnostih primerja s priporočili iz aktualne razprave, ki pri odločitvi o zapisu skupaj oz. narazen daje prednost pomenskemu merilu pred formalnim.

Biografije avtorja

  • Nikolina Brkić, University of Maribor, Faculty of Arts, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Študentka. Maribor, Slovenija. E-pošta: nikolina.brkic@student.um.si.

  • Lora Nadelsberger, University of Maribor, Faculty of Arts, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Študentka. Maribor, Slovenija. E-pošta: lora.nadelsberger@student.um.si.

  • Irena Stramljič Breznik, University of Maribor, Faculty of Arts, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: irena.stramljic@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.12.2016

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Brkić, N., Nadelsberger, L., & Stramljič Breznik, I. (2016). Prefiksoidne zloženke ali besedne zveze med slovarjem, normo in korpusno rabo. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(4), 5-18. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/338