The Appeal and Applicability of ICT Study Materials

the Viewpoint of Generation-Z Pre-Service Teachers

Avtorji

  • Tomaž Bratina University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

IKT, IKT v izobraževanju, bodoči učitelji, generacija Z, študijske vsebine, digitalne kompetence

Povzetek

Zanimivost in uporabnost študijskih vsebin IKT – vidik bodočih učiteljev generacije Z. Sodoben in učinkovit pouk je tesno povezan z vključevanjem IKT, ki obsega tako tehnološke pripomočke kot pripravo in distribucijo multimedijskih učnih vsebin. Zato je med cilji izobraževanja bodočih učiteljev tudi tehnološko kompetenten učitelj. Študijski program v ta namen vključuje nabor učnih vsebin, pri katerih se bodoči učitelj skozi praktično delo seznani z možnostmi uporabe IKT, orodji in postopki za pripravo in distribucijo multimedijskih učnih vsebin. Generacije bodočih učiteljev sodijo v generacijo Z oziroma v t. i. digitalno generacijo (angl. digital natives), zato je pričakovati izkušnje, več zanimanja za učne vsebine in motiviranost za uporabo IKT pri svojem delu. Po končani izvedbi študijskega predmeta IKT v izobraževanju smo pripravili raziskavo, v kateri nas je zanimalo, katere študijske vsebine so bodočim učiteljem zanimive, kako ocenjujejo uporabnost in prenosljivost vsebin ter kako ocenjujejo lastno usposobljenost za pripravo multimedijskih učnih gradiv. Rezultati so pokazali, da sodobne generacije sicer poznajo delo z IKT, manj pa imajo izkušenj in znanja pri uporabi namenskih programov in orodij. Želijo si še več znanja in praktičnega dela pri pripravi multimedijskih učnih vsebin in njihovi distribuciji. Zaradi možnosti distribucije multimedijskih učnih vsebin opažamo porast zanimanja za delo z Moodlom, kar kaže primerjava rezultatov med generacijama tekočega leta in izpred dveh let. Študenti menijo, da so ponujene vsebine zanimive in uporabne. Pridobljena znanja jim bodo koristila pri pripravi učnih vsebin in pri delu pri drugih študijskih predmetih. Spoznanja iz raziskave bodo uporabljena pri posodobitvi in pripravi bodočih študijskih vsebin.

Biografija avtorja

  • Tomaž Bratina, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: tomaz.bratina@um.si.

Objavljeno

01.03.2017

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Bratina, T. (2017). The Appeal and Applicability of ICT Study Materials: the Viewpoint of Generation-Z Pre-Service Teachers. Revija Za Elementarno izobraževanje, 10(1), 115-126. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/336

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)