Quality of Life for Families of Children with Intellectual Disabilities

Avtorji

  • Majda Schmidt Krajnc University of Maribor, Faculty of Education , Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Ksenija Sršen Veržej Primary School , Osnovna šola Veržej

Ključne besede:

kakovost življenja, motnje v duševnem razvoju in druge razvojne motnje, področja kakovosti življenja, dimenzije kakovosti življenja

Povzetek

Družine z otroki z motnjami v duševnem razvoju in kakovost življenja. V osrednjem delu prispevka predstavljamo najnovejše rezultate raziskave o kakovosti življenja slovenskih družin z otroki z motnjami v duševnem razvoju in drugimi razvojnimi motnjami. Podatke smo zbrali s pomočjo mednarodnega vprašalnika FQOLS – 2006. Z vidika šestih dimenzij smo analizirali devet področij kakovosti družinskega življenja (zdravje; finančno stanje; družinski odnosi; podpora drugih oseb; podpora služb; vpliv vrednot; poklic in priprava za poklic; prosti čas in rekreacija; interakcija s skupnostjo). Preučevali smo tudi razlike znotraj dimenzij na področjih kakovosti življenja. Vzorec je zajemal 44 družin. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in inferenčno statistiko (Friedmanov test). Med področji kakovosti življenja so starši z najvišjimi povprečji z vidika šestih dimenzij ocenili področje družinski odnosi. Skrb vzbujajo rezultati na področju podpora drugih oseb, še zlasti pa na področju podpora služb. Družine potrebujejo pomoč usposobljenih strokovnih timov in vključenost v intenzivne podporne programe ter tudi ustrezno družbeno in politično pozornost.

Biografije avtorja

  • Majda Schmidt Krajnc, University of Maribor, Faculty of Education, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: majda.schmidt@um.si.

  • Ksenija Sršen, Veržej Primary School, Osnovna šola Veržej

    Veržej, Slovenija. E-pošta: ksenija.sersen@gmail.com.

Objavljeno

01.03.2017

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Schmidt Krajnc, M., & Sršen, K. (2017). Quality of Life for Families of Children with Intellectual Disabilities. Revija Za Elementarno izobraževanje, 10(1), 5-18. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/328

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)