Vizualizacija geometrijskih problemov na geoplošči

Avtorji

  • Mara Cotič University of Primorska, Faculty of Education , Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
  • Darjo Felda University of Primorska, Faculty of Education , Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
  • Sanela Mešinović University of Primorska, Faculty of Education , Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
  • Blaž Simčič University of Primorska, Faculty of Education , Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

matematika, geometrija, geometrijski problemi, učni pripomočki, vizualizacija, geoplošča

Povzetek

Učenčevo razumevanje geometrije je odvisno predvsem od njegove prostorske predstavljivosti, pri čemer mu učitelj lahko pomaga tako, da ga vodi skozi pet stopenj, ki so podrobneje opisane v prispevku. Prva, t. i. vizualna stopnja je za učence izjemnega pomena, saj na konkretni, neabstraktni ravni spoznavajo osnovne geometrijske pojme. Pri tem nizozemski didaktik Van Hiele predlaga uporabo različnih didaktičnih sredstev. Zagotovo je med temi sredstvi tudi geoplošča, ki jo najpogosteje uporabljamo za raziskovanje osnovnih geometrijskih pojmov. Poleg tega lahko učenci z uporabo geoplošče rešujejo geometrijske probleme in odkrivajo ter raziskujejo zanje nova dejstva. Tako smo pri projektu Spodbujanje kulture raziskovanja in inoviranja pri pouku skozi proces vseživljenjskega učenja učiteljev izvedli raziskavo (Cotič idr., 2010), kjer smo vizualizirali osnovne geometrijske pojme in izgradili problemski pouk geometrije z uporabo geoplošče ter pokazali, da z uporabo geoplošče pri geometriji učenci dobro usvojijo osnovne geometrijske pojme in h geometriji pristopajo problemsko. Primernost našega modela smo preverili z eksperimentom na vzorcu 113 učencev sedmega razreda osnovnih šol. Rezultati naše raziskave bodo uporabni predvsem pri posodobitvi pouka geometrije v tretjem triletju osnovne šole in s tem bodo prispevali k boljšemu geometrijskemu znanju učencev.

Biografije avtorja

  • Mara Cotič, University of Primorska, Faculty of Education, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

    Koper, Slovenija. E-pošta: mara.cotic@pef.upr.si.

  • Darjo Felda, University of Primorska, Faculty of Education, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

    Koper, Slovenija. E-pošta: darjo.felda@pef.upr.si.

  • Sanela Mešinović, University of Primorska, Faculty of Education, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

    Koper, Slovenija. E-pošta: sanela.mesinovic@pef.upr.si.

  • Blaž Simčič, University of Primorska, Faculty of Education, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

    Koper, Slovenija. E-pošta: blaz.simcic@pef.upr.si.

Prenosi

Objavljeno

01.12.2011

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Cotič, M., Felda, D., Mešinović, S., & Simčič, B. (2011). Vizualizacija geometrijskih problemov na geoplošči. Revija Za Elementarno izobraževanje, 4(4), 89-110. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/294

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)