Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti v vrtcih

Avtorji

  • Uršula Podobnik University of Ljubljana, Faculty of Education , Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

predšolska vzgoja, predšolski otroci, otroški vrtci, likovna vzgoja

Povzetek

V prispevku so predstavljeni izsledki raziskave, opravljene v okviru projekta Profesionalno usposabljanje strokovnih delavcev za izvajanje elementov posebnih pedagoških načel koncepta Reggio Emilia na področju predšolske vzgoje. Raziskovanje sta spodbudili poudarjena vloga likovnosti v izpostavljenem pedagoškem konceptu in želja po odkrivanju stanja predšolske likovne prakse v slovenskih vrtcih. Teoretični del je posvečen značilnostim kakovostne likovne dejavnosti v predšolskem obdobju in različnim organizacijskim opcijam, ki bi jih kazalo v večji meri vključevati v načrtovanje in izvajanje likovne dejavnosti. Ta izhodišča so predstavljala vodilo tudi v empiričnem delu raziskave, v katerem smo se osredotočili zlasti na tiste dejavnike, ki jih posebej izpostavljajo strokovnjaki iz Reggio Emilie. S pomočjo vprašalnika smo skušali spoznati način načrtovanja in izvajanja likovne dejavnosti v slovenskih vrtcih skozi prizmo italijanskega pedagoškega modela. V interpretativnem delu prispevka smo se osredotočili predvsem na primerjavo ravnanja vzgojiteljev v mestnem, primestnem in vaškem okolju (torej na vpliv umeščenosti vrtca v okolje) in skušali osvetliti različne modifikacijske možnosti načrtovanja likovne dejavnosti glede na lociranost vrtca.

Biografija avtorja

  • Uršula Podobnik, University of Ljubljana, Faculty of Education, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

    Ljubljana, Slovenija. E-pošta: ursula.podobnik@gmail.com.

Prenosi

Objavljeno

01.12.2011

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Podobnik, U. (2011). Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti v vrtcih. Revija Za Elementarno izobraževanje, 4(4), 71-88. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/293