Tekmovanje za Cankarjevo priznanje

zasnova, cilji, vprašanja

Avtorji

  • Igor Saksida University of Ljubljana, University of Primorska, Faculty of Education , Univerza v Ljubljani, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

Cankarjevo priznanje, branje, bralne zmožnosti, preverjanje znanja, tekmovanje, PISA 2009

Povzetek

Članek predstavlja izbirno obliko preverjanja bralne zmožnosti (tekmovanje iz slovenščine za Cankarjevo priznanje). Uvodoma predstavi organizacijske spremembe ter namen in cilje tekmovanja, pri tem pa posebej poudarja pomen sodelovanja mentorjev, ki učence seznanijo s cilji tekmovanja in jih nanj pripravljajo. V osrednjem delu podrobno opredeljuje razliko med prvotnim spontanim branjem ter poglobljenim kritičnim (oz. literarnim) branjem; poglobljeno branje presega delne subjektivne vtise na podlagi sodelovanja učitelja (kot avtoritete) in učencev, razvijanja bralnih strategij ter vključevanja književnega in drugega znanja. Članek presoja tudi dosežke učencev, ki jih kaže raziskava bralne pismenosti PISA 2009; v sklepnem delu prikaže pestrost izbire besedil in nalog za preverjanje bralne zmožnosti v okviru tekmovanja za Cankarjevo priznanje ter nujnost strokovne avtonomije pri tej izbiri.

Biografija avtorja

  • Igor Saksida, University of Ljubljana, University of Primorska, Faculty of Education, Univerza v Ljubljani, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

    Ljubljana, Slovenija. E-pošta: igor.saksida@guest.arnes.si.

Prenosi

Objavljeno

01.12.2011

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Saksida, I. (2011). Tekmovanje za Cankarjevo priznanje: zasnova, cilji, vprašanja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 4(4), 49-69. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/291