Učno okolje, ki omogoča kakovostno samostojno učenje

Avtorji

  • Milena Kerndl National Education Institute Slovenia , Zavod RS za šolstvo

Povzetek

V ospredju poučevanja v sodobni šoli ni več oddelek učencev, temveč učeča se skupnost. Učitelj ustvarja učne situacije, v katerih dodeli učencem avtentične naloge, ki jim pomenijo učni izziv, obenem pa spodbujajo notranjo motivacijo. Učiteljeva vloga se je iz edinega vira informacij spremenila v usmerjevalca, svetovalca, spodbujevalca, vodnika, inštruktorja, poslušalca, moderatorja, organizatorja ... Učitelj ni le strokovnjak na vsebinskem področju, temveč tudi opazovalec, ki ima veliko znanja o medsebojnih odnosih, da lahko učni proces fleksibilno prilagaja zmožnostim, potrebam in interesom učencev. Ob uporabi aktivnih metod naj bo učitelj pozoren na to, da le-te ne postanejo same sebi namen. Premišljeno naj izbira in povezuje metode/strategije (in ustvarja tako učno okolje), ki bodo optimalno pripeljale do zastavljenih ciljev (izobraževalnih, funkcionalnih in vzgojnih). V prispevku je v prvem delu najprej zapisanih nekaj teoretičnih izhodišč o sodobnem pouku, ki jim sledi uporaba pri pouku slovenščine na primeru obravnave humoreske.

Prenosi

Objavljeno

15.10.2010

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Kerndl, M. (2010). Učno okolje, ki omogoča kakovostno samostojno učenje. Revija Za Elementarno izobraževanje, 3(2/3), 105-121. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/278

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)