Uporaba podporno avtonomnega ali kontrolirajočega motivacijskega stila poučevanja pri specialnih in rehabilitacijskih pedagogih

Avtorji

  • Tanja Černe , The Counselling Centre for Children, Adolescents and Parents Ljubljana , Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Ljubljana

DOI:

https://doi.org/10.18690/rei.15.4.475-492.2022

Ključne besede:

samodeterminacijska teorija, podporno avtonomni stil poučevanja, kontrolirajoči stil poučevanja, specialni in rehabilitacijski pedagogi, učenci s specifičnimi učnimi težavami

Povzetek

Samodeterminacijska teorija predpostavlja, da motivacijski stil poučevanja pomembno vpliva na motivacijsko naravnanost učencev, na zapomnitev in avtomatizacijo učnih spretnosti in na izobrazbene dosežke. V raziskavo je bilo vključenih 30 specialnih in rehabilitacijskih pedagogov, ki izvajajo dodatno strokovno pomoč v osnovni šoli; ti so izpolnjevali samoocenjevalni vprašalnik, ki temelji na samodeterminacijski teoriji. Ugotovili smo, da je pri specialnih in rehabilitacijskih pedagogih v največji meri prisoten podporno avtonomni stil poučevanja, da prisotnost posamezne lastnosti ne pogojuje prisotnosti druge in da glede na leta delovnih izkušenj ni razlike v uporabi stila.

Prenosi

Objavljeno

05.12.2022

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Černe, T. (2022). Uporaba podporno avtonomnega ali kontrolirajočega motivacijskega stila poučevanja pri specialnih in rehabilitacijskih pedagogih. Revija Za Elementarno izobraževanje, 15(4), 475-492. https://doi.org/10.18690/rei.15.4.475-492.2022