Teaching Early-Level Foreign Languages to Pupils with Impaired Pronunciation Abilities

Avtorji

  • Věra Janíková ,

Povzetek

Pouk zgodnjega učenja tujega jezika pri učencih z moteno komunikacijsko zmožnostjo: urjenje izgovorjave. Pouk zgodnjega učenja tujega jezika v zadnjem času spada med zelo aktualne teme, še zlasti v strokovnih krogih. Čeprav spodbujamo zgodnji začetek tujejezikovnega pouka, tako iz izobraževalno-politične kot tudi iz učno-psihološke perspektive, moramo ob tem upoštevati določeno problematiko. V okviru metodološko-didaktičnih konceptov zgodnjega učenja in poučevanja tujega jezika, na primer upoštevanje načela prednosti govornih zmožnosti — skupaj s pravilno izgovarjavo — pred pisnimi zmožnostmi, lahko motena komunikacijska zmožnost pri učencih, ki se učijo tujega jezika, povzroči velike težave. Članek je osredotočen na učne težave pri urjenju pravilne izgovarjave pri tujem jeziku, in sicer pri učencih z moteno komunikacijsko zmožnostjo na razredni stopnji osnovne šole. Navajamo izbrane specialno-pedagoške in psihološke vidike. Pojem "motena komunikacijska zmožnost" je glede na pričakovane težave pri razvoju pravilne izgovarjave podrobneje predstavljen. Prav tako predstavljamo nekatere dramsko-pedagoške vaje/aktivnosti za izgovarjavo, ki zmanjšujejo učne zavore pri učencih ter zvišujejo njihovo motivacijo za učenje tujega jezika. V zaključku predstavljamo delne rezultate preproste empirične raziskave.

Objavljeno

20.08.2009

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Janíková, V. (2009). Teaching Early-Level Foreign Languages to Pupils with Impaired Pronunciation Abilities. Revija Za Elementarno izobraževanje, 2(2/3), 43-54. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/242