Temperament predšolskih otrok v povezavi z njihovim socialnim vedenjem

Avtorji

  • Tjaša Rola Secondary School for Healthcare , Srednja zdravstvena šola Celje
  • Karin Bakračevič University of Mariboru, Faculty of Arts , Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

DOI:

https://doi.org/10.18690/rei.12.4.331-358.2019

Ključne besede:

temperament, socialno vedenje, predšolski otroci

Povzetek

Namen naše raziskave je pojasniti vlogo otrokovega temperamenta v njegovem čustvenem in socialnem prilagajanju. Podatke smo pridobili z Vprašalnikom o socialnem vedenju otrok in z Vprašalnikom o otrokovem temperamentu. V raziskavo je bilo vključenih 144 otrok, starih od 36 do 79 mesecev. Rezultati so pokazali tendenco, da se živahnost pozitivno povezuje s pozunanjenjem težav, vendar ne statistično pomembno. Pokazalo se je, da so otroci, ki izražajo več negativnega čustvovanja, tudi bolj anksiozni, nismo pa potrdili pomembne povezave med negativnim čustvovanjem in agresivnostjo. Ugotovili smo, da se plašnost pozitivno povezuje s ponotranjenjem težav, prizadevni nadzor pa s socialno kompetentnostjo in sodelovanjem z odraslimi.

Biografije avtorja

  • Tjaša Rola, Secondary School for Healthcare, Srednja zdravstvena šola Celje

    Mag. psih., Celje, Slovenija, e-pošta: tjasa.rola@gmail.com.

  • Karin Bakračevič, University of Mariboru, Faculty of Arts, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Redna profesorica. Maribor, Slovenija. E-pošta: karin.bakracevic@um.si.

Prenosi

Objavljeno

09.12.2019

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Rola, T., & Bakračevič, K. (2019). Temperament predšolskih otrok v povezavi z njihovim socialnim vedenjem. Revija Za Elementarno izobraževanje, 12(4), 331-358. https://doi.org/10.18690/rei.12.4.331-358.2019