Ali je spol otroka dejavnik učne uspešnosti v osnovni šoli?

Avtorji

  • Joca Zurc Okayama University, Graduate Schoolf of Education , Okayama Univerza, Visoka šola za izobraževanje

DOI:

https://doi.org/10.18690/rei.12.1.59-88.2019

Ključne besede:

razredni pouk, dejavniki učne uspešnosti, razlike med spoloma, socialne spretnosti, vedenjske težave

Povzetek

Namen raziskave je bil proučiti razlike v učni uspešnosti med učenkami in učenci v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju na reprezentativnem vzorcu osnovnošolskih otrok ter poiskati dejavnike, ki najbolje pojasnjujejo razlike. Raziskava temelji na vzorcu 1783 otrok. Podatki so bili zbrani s standardiziranim vprašalnikom SSRS in analizirani z neparametričnimi statističnimi testi. Rezultati so pokazali, da statistično  značilno višjo učno uspešnost dosegajo deklice, zlasti na področju branja, splošnega védenja in motivacije. Razvitost socialnih spretnosti, odsotnost vedenjskih težav in razvojnih primanjkljajev so se pokazali kot  najznačilnejši dejavniki učnega uspeha v osnovni šoli. Na razredni stopnji je treba večjo pozornost nameniti razvoju bralnih sposobnosti dečkov.

Biografija avtorja

  • Joca Zurc, Okayama University, Graduate Schoolf of Education, Okayama Univerza, Visoka šola za izobraževanje

    Izredna profesorica. Okoyama, Japonska. E-pošta: joca.zurc@guest.arnes.si.

Prenosi

Objavljeno

21.12.2019

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Zurc, J. (2019). Ali je spol otroka dejavnik učne uspešnosti v osnovni šoli?. Revija Za Elementarno izobraževanje, 12(1), 59-88. https://doi.org/10.18690/rei.12.1.59-88.2019

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)