Uporaba prostorskih ključev pri učencih osmega razreda osnovne šole

Avtorji

  • Barbara Lapuh University of Ljubljana, Faculty of Education , Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
  • Jurij Selan University of Ljubljana, Faculty of Education , Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

likovna umetnost, učni načrt za likovni umetnost, likovna didaktika, likovni prostor, prostorski ključi

Povzetek

V članku se ukvarjamo s specifičnim problemom, ki ga je mogoče zaznati pri urah likovne umetnosti v osmem in devetem razredu osnovne šole pri artikulaciji prostora na ploskvi z uporabo prostorskih ključev. Izkušnje kažejo, da učenci znanja o prostorskih ključih, ki ga usvojijo, kasneje v drugih likovnih nalogah pogosto ne izkažejo več. Ta problem smo podrobneje osvetlili z izvedbo kvalitativne raziskave pri 28 učencih osmega razreda osnovne šole, v kateri smo proučevali, kako učenci že naučeno znanje o prostorskih ključih uporabijo tudi v likovnih nalogah, pri katerih uporaba prostorskih ključev od njih ni eksplicitno zahtevana. Ena izmed ključnih ugotovitev raziskave je, da kar dve tretjini učencev v drugi risbi ni uporabilo znanja o prostorskih ključih, čeprav so ga izkazali v prvi risbi. To razkriva, da učenje prostorskih ključev, ki poteka zgolj nekaj ur pri predmetu likovna umetnost, ne vodi do tega, da bi učenci to znanje ponotranjili do te mere, da bi ga lahko spontano uporabljali.

DOI: 10.18690/rei.11.2.121-141.2018
COBISS-ID: 12043849

Biografije avtorja

  • Barbara Lapuh, University of Ljubljana, Faculty of Education, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

    Ljubljana. Slovenija.

  • Jurij Selan, University of Ljubljana, Faculty of Education, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

    Docent. Ljubljana, Slovenija. E-pošta: jurij.selan@pef.uni-lj.

Prenosi

Objavljeno

21.06.2018

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Lapuh, B., & Selan, J. (2018). Uporaba prostorskih ključev pri učencih osmega razreda osnovne šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 11(2), 121-142. https://old.journals.um.si/index.php/education/article/view/162