Zmote o usvajanju funkcionalne pismenosti v e-okolju in nove naloge didaktike slovenščine

Avtorji

  • Metka Kordigel Aberšek University of Maribor, Faculty of Arts , Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

DOI:

https://doi.org/10.18690/scn.13.2.187–202.2020

Ključne besede:

generacija Z, digitalni domorodci, didaktika materinščine, branje, pisanje, funkcionalna pismenost v e-okolju

Povzetek

Razmišljanja o kurikulih za materinščino v šoli za 21. stoletje v zadnjem desetletju pogosto izhajajo iz nekaterih zmot o generaciji Z. Digitalni domorodci, kot jih imenujejo, naj ne bi več potrebovali zmožnosti linearnega branja, tipkovnica naj bi popolnoma nadomestila pisalo in, kar je najbolj nevarno, otroci naj bi dandanes razvili zmožnost funkcionalne pismenosti v e-okolju samodejno, zato jih tega v šoli ni treba učiti. Relevantna teoretična spoznanja in empirične raziskave pa kažejo, da so vsa tri prepričanja zmotna in da ne bi smela vplivati na oblikovanje novih kurikulov za materinščino.

Biografija avtorja

  • Metka Kordigel Aberšek, University of Maribor, Faculty of Arts, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: metka.kordigel@um.si

Prenosi

Objavljeno

08-11-2020

Številka

Rubrika

Prispevki

Kako citirati

Kordigel Aberšek, M. (2020). Zmote o usvajanju funkcionalne pismenosti v e-okolju in nove naloge didaktike slovenščine. Slavia Centralis, 13(2), 187–202. https://doi.org/10.18690/scn.13.2.187–202.2020