Podoba reformacije v slovenskem pripovedništvu na prelomu iz 19. v 20. stoletje s posebnim ozirom na Tavčarja

Avtorji

  • Jožica Čeh Steger University of Maribor, Faculty of Arts , Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

DOI:

https://doi.org/10.18690/scn.12.1.334–344.2019

Ključne besede:

reformacija, slovensko pripovedništvo, podobe tujega, Tavčar, Cankar, Pregelj

Povzetek

V slovenski književnosti na prelomu iz 19. v 20. stoletje se podobe protestantov zapisujejo ne le kot odpadniki od prave vere, ampak tudi kot narodni nasprotniki, pripadniki nemške kulture in jezika. V delu slovenske javnosti se je namreč tedaj razširilo prepričanje, da bi zmaga protestantizma na Slovenskem vodila v popolno germanizacijo. Podobe reformacije nastajajo po modelu tujega, ki je sovražno domačemu. Tavčar je temu dodal še model tujega, ki je imel za cilj asimilacijo tujega z domačim, in ga ubesedil z dejanskimi ali načrtovanimi porokami slovenskih sinov z nemškimi dekleti ter katoličanov z luterankami.

Biografija avtorja

  • Jožica Čeh Steger, University of Maribor, Faculty of Arts, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: jozica.ceh@um.si

Prenosi

Objavljeno

06-11-2020

Številka

Rubrika

Prispevki

Kako citirati

Čeh Steger, J. (2020). Podoba reformacije v slovenskem pripovedništvu na prelomu iz 19. v 20. stoletje s posebnim ozirom na Tavčarja. Slavia Centralis, 12(1), 334–344. https://doi.org/10.18690/scn.12.1.334–344.2019

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)