Reformacija na Slovenskem: obravnava pri pouku slovenščine kot tujega jezika v Srbiji

Avtorji

  • Maja Đukanović University of Belgrade, Faculty of Philology , Univerza v Beogradu, Filološka fakulteta

DOI:

https://doi.org/10.18690/scn.12.1.278–285.2019

Ključne besede:

pouk slovenščine kot tujega jezika, reformacija, reformatorji, protestantizem, pouk slovenščine

Povzetek

V prispevku je analiziran način predstavljanja reformacije in reformatorjev pri pouku slovenščine kot tujega jezika v Srbiji, in sicer na štirih ravneh: (1) v kontekstu pouka slovenščine na univerzah v tujini, (2) pri pouku slovenščine v društvih Slovencev, (3) na komercialnih jezikovnih tečajih ter (4) pri pouku slovenščine kot izbirnega tujega jezika v osnovnih šolah. Predstavljen je vpliv vrednot iz obdobja reformacije na sodobni pouk slovenščine kot tujega jezika v kontekstu poznavanja slovenske kulturne zgodovine in oblikovanja slovenske nacionalne identitete. V sodobnem procesu poučevanja tujih jezikov je velik poudarek na sprejemanju raznolikosti, drugačnosti in multikulturnosti, kar velja tudi za pouk slovenščine kot tujega jezika. Pouk, ki zajema književnost slovenske reformacije in slovensko reformacijo nasploh, torej v kontekstu poučevanja slovenščine kot tujega ali drugega jezika, prispeva tudi k razvoju medkulturnega dialoga oziroma razvija tudi multikulturne kompetence. Obravnavano je učno gradivo iz učbenikov in priročnikov, tiskanih v Sloveniji, in sicer na Centru za slovenščino kot drugi in tuji jezik Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.

Biografija avtorja

  • Maja Đukanović, University of Belgrade, Faculty of Philology, Univerza v Beogradu, Filološka fakulteta

    Beograd, Srbija. E-pošta: maja.djukanovic@fil.bg.ac.rs

Prenosi

Objavljeno

06-11-2020

Številka

Rubrika

Prispevki

Kako citirati

Đukanović, M. (2020). Reformacija na Slovenskem: obravnava pri pouku slovenščine kot tujega jezika v Srbiji. Slavia Centralis, 12(1), 278–285. https://doi.org/10.18690/scn.12.1.278–285.2019