Magijska drugačnost junakinj Šeligove dramatike in proze

Avtorji

  • Tomaž Toporišič University of Ljubljana, Academy of Theatre, Radio, Film and Television , Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo

DOI:

https://doi.org/10.18690/scn.13.1.165–174.2020

Ključne besede:

drugačnost, magijsko gledališče, junakinje, sodobna slovenska dramatika, Antonin Artaud, avtentičnost

Povzetek

Razprava se ukvarja s tematiko drugačnosti v dramskih in proznih pisavah Rudija Šelige. Osredotoči se na njegove junakinje in na primerih Šeligove dramske (Kdor skak tisti hlap, Svatba, Lepa Vida, Čarovnica iz zgornje Davče, Ana in Volčji čas ljubezni) in prozne pisave (Triptih Agate Schwartzkobler) prikaže, kako se drugačnost ne razkriva in manifestira skozi realistične zarise, ampak omogoča, da umetnost »vsakokrat 'prikazuje' tisto, kar dejanskemu času najbolj manjka, po čemer je najbolj pomanjkljiv« (Šeligo 1988a: 108). Avtor na ravni fabule in sižeja proizvaja in hkrati tematizira drugačnost tako, da artaudovsko razbije hegemonični jezik in njegov logos, hkrati pa proizvede magijsko gledališče, za katerega so značilne singularne politike proze, dramatike in gledališča. Tako Šeligo razkriva nevralgične točke današnje družbe, ki namesto odpiranja legitimnih kanalov za izražanje nasprotujočih si in alternativnih mnenj s konsenzom zapira prostor drugačnosti, pluralnosti ter na ultimativni ravni ukinja pravico do drugačnosti.

Biografija avtorja

  • Tomaž Toporišič, University of Ljubljana, Academy of Theatre, Radio, Film and Television, Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo

    Ljubljana, Slovenija. E-pošta: tomaz.toporisic@agrft.uni-lj.si

Prenosi

Objavljeno

17-10-2020

Številka

Rubrika

Prispevki

Kako citirati

Toporišič, T. (2020). Magijska drugačnost junakinj Šeligove dramatike in proze. Slavia Centralis, 13(1), 165–174. https://doi.org/10.18690/scn.13.1.165–174.2020

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)