Художньо-філософський зміст проблематики бунту у творчості Олеся Ульяненка
DOI:
https://doi.org/10.18690/scn.16.1.148–161.2023Ključne besede:
Oles Uljanenko, problematika upora, umetniški in filozofski vidik, hermenevtična metoda, primerjalna tipološka metoda, svobodaPovzetek
Avtor članka si je zadal cilj, da s pomočjo hermenevtičnih in primerjalnotipoloških metod preuči delo ukrajinskega pisatelja Olesa Uljanenka z ozirom na problematiko upora, zastopano v njegovih romanih. Analiza del temelji na filozofskih doktrinah F. Nietzscheja in A. Camusa, ki sta upor definirala kot človekovo pravico do zanikanja nepravičnosti svojega absurdnega obstoja in ne le kot politično pogojeno, ampak tudi metafizično utemeljeno dejanje. Tako je umetniški in filozofski pomen problematike upora, uresničenega v delu Olesa Uljanenka, v prikazu uporniških namenov romanesknih likov, za katere se zdi, da komaj čakajo, da se njihov izjemen protestni potencial konč- no usmeri v produktivno in pomembno smer boja za univerzalno svobodo.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Univerzitetna založba Univerze v Mariboru

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 mednarodno licenco.
Avtorske pravice
Članki so objavljeni pod pogoji mednarodne licence CC BY-SA. https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Plagiatorstvo
Slavia Centralis je nekomercialna in prosto dostopna mednarodna znanstvena revija. Kot taka je zavezana etičnim načelom glede zaupnosti, izvirnosti in intelektualne poštenosti. Kršenje avtorskih pravic in plagiatorstvo obravnava zelo resno, zaradi česar z ustrezno programsko opremo preverja morebitno podobnost z vsebino drugih besedil.
Avtorji morajo upoštevati naslednje:
Predloženo besedilo mora biti izvirni znanstveni članek. Vsi viri morajo biti korektno navedeni. Besedilo ne sme biti istočasno predloženo uredniški presoji drugih publikacij.
Za vključeno gradivo (citati, ilustracije, tabele ipd.) je treba pridobiti ustrezna dovoljenja, ki izhajajo iz avtorskih pravic.
Objava v reviji Slavia Centralis ne predvideva plačila.