Metaforični koncepti ljubezni in ženske v pesniških prvencih slovenske moderne
DOI:
https://doi.org/10.18690/scn.15.2.129–142.2022Ključne besede:
slovenska moderna, ljubezenska poezija, metafora, ženske podobe, Ivan Cankar, Oton Župančič, Ljudmila PoljanecPovzetek
Razprava se opira na kognitivno razumevanje metafore in obravnava različne metaforične koncepte ljubezni ter ženske v pesništvu slovenske moderne na primerih knjižnih prvencev: Erotike (1899) Ivana Cankarja, Čaše opojnosti (1899) Otona Župančiča in Poezij (1906) Ljudmile Poljanec, ki ji novejše raziskave pripisujejo mesto prve lezbične pesnice na Slovenskem. Pokazano je, da odmevajo v metaforizaciji erotike in ženske različne estetike literarnih smeri in slogovnih tokov moderne kakor tudi diskurzi o spolu in ženski, ki so zaznamovali duhovno obzorje na prelomu iz 19. v 20. stoletje. Pogojena je tudi z moško in žensko perspektivo.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2022 Univerzitetna založba Univerze v Mariboru

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 mednarodno licenco.
Avtorske pravice
Članki so objavljeni pod pogoji mednarodne licence CC BY-SA. https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Plagiatorstvo
Slavia Centralis je nekomercialna in prosto dostopna mednarodna znanstvena revija. Kot taka je zavezana etičnim načelom glede zaupnosti, izvirnosti in intelektualne poštenosti. Kršenje avtorskih pravic in plagiatorstvo obravnava zelo resno, zaradi česar z ustrezno programsko opremo preverja morebitno podobnost z vsebino drugih besedil.
Avtorji morajo upoštevati naslednje:
Predloženo besedilo mora biti izvirni znanstveni članek. Vsi viri morajo biti korektno navedeni. Besedilo ne sme biti istočasno predloženo uredniški presoji drugih publikacij.
Za vključeno gradivo (citati, ilustracije, tabele ipd.) je treba pridobiti ustrezna dovoljenja, ki izhajajo iz avtorskih pravic.
Objava v reviji Slavia Centralis ne predvideva plačila.