Metaforični koncepti ljubezni in ženske v pesniških prvencih slovenske moderne

Avtorji

  • Jožica Čeh Steger University of Maribor, Faculty of Arts , Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

DOI:

https://doi.org/10.18690/scn.15.2.129–142.2022

Ključne besede:

slovenska moderna, ljubezenska poezija, metafora, ženske podobe, Ivan Cankar, Oton Župančič, Ljudmila Poljanec

Povzetek

Razprava se opira na kognitivno razumevanje metafore in obravnava različne metaforične koncepte ljubezni ter ženske v pesništvu slovenske moderne na primerih knjižnih prvencev: Erotike (1899) Ivana Cankarja, Čaše opojnosti (1899) Otona Župančiča in Poezij (1906) Ljudmile Poljanec, ki ji novejše raziskave pripisujejo mesto prve lezbične pesnice na Slovenskem. Pokazano je, da odmevajo v metaforizaciji erotike in ženske različne estetike literarnih smeri in slogovnih tokov moderne kakor tudi diskurzi o spolu in ženski, ki so zaznamovali duhovno obzorje na prelomu iz 19. v 20. stoletje. Pogojena je tudi z moško in žensko perspektivo.

Biografija avtorja

  • Jožica Čeh Steger, University of Maribor, Faculty of Arts, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: jozica.ceh@um.si

Prenosi

Objavljeno

25-10-2022

Številka

Rubrika

Prispevki

Kako citirati

Čeh Steger, J. (2022). Metaforični koncepti ljubezni in ženske v pesniških prvencih slovenske moderne . Slavia Centralis, 15(2), 129–142. https://doi.org/10.18690/scn.15.2.129–142.2022

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)