Jezik podob – metafora in metonimija v filmu

Avtorji

  • Melanija Larisa Fabčič University of Maribor, Faculty of Arts , Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

DOI:

https://doi.org/10.18690/scn.15.2.78–95.2022

Ključne besede:

filmski jezik, film kot jezik, filmska metafora, filmska metonimija

Povzetek

Ali avdiovizualni medij filma pozna metafore in metonimije? Večina filmskih teoretikov na to vprašanje odgovarja pritrdilno. Odgovor na vprašanje, v čem je razlika med filmsko in jezikovno metaforo in metonimijo, pa ni tako enoumen. Metaforični in metonimični procesi v filmu so v središču pričujočega prispevka, pri čemer izhajam iz pregleda različnih pogledov na koncept filmske metafore in metonimije (od Eisensteina do Metza in novejših monografij), na osnovi katerega skušam opredeliti specifičnost filmske metaforike. Izrazna sredstva filmske retorike (filmske metafore in filmske metonimije) sem opazovala in analizirala na podlagi izbranih zgledov iz klasičnih in modernih filmov. Z Metzem (1974/1991: 40) postuliram, da je film »vrsta jezika«, ki ima tudi posebno retoriko, in sicer retoriko podobe/slike in zvoka, ki je primerljiva z retoriko jezika, a kljub vsemu drugačna in svojstvena.

Biografija avtorja

  • Melanija Larisa Fabčič, University of Maribor, Faculty of Arts, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: melanija.fabcic@um.si

Prenosi

Objavljeno

25-10-2022

Številka

Rubrika

Prispevki

Kako citirati

Fabčič, M. L. (2022). Jezik podob – metafora in metonimija v filmu. Slavia Centralis, 15(2), 78–95. https://doi.org/10.18690/scn.15.2.78–95.2022

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)