Hrvatski i bosanski jezik u RBiH (1992–1995) u svjetlu teorije jezičkog imperijalizma: jezička politika i školstvo

Avtorji

  • Jasmin Hodžić Institute of Language, University of Sarajevo , Inštitut za jezik Univerze v Sarajevu

DOI:

https://doi.org/10.18690/scn.14.1.64–79.2021

Ključne besede:

hrvaški jezik, bosanski jezik, šolstvo, pravo, pravičnost, imperializem

Povzetek

V prispevku sta obravnavana hrvaški in bosanski jezik v Republiki Bosni in Hercegovini (RBiH) v obdobju od 1992 do 1995, in sicer z vidika jezikovnih pravic in jezikovne diskriminacije. Razprava se osredinja na teoriji lingvistične pravičnosti in lingvističnega imperializma v neposredni povezavi z vprašanjem maternega jezika v izobraževanju in pedagoški praksi. Ob vsebini pravnih dokumentov v prvi polovici devetdesetih let, ki se navezujejo na rabo jezika v šolstvu in širši družbi, je podana analiza družbene ureditve jezikovnih vprašanj ter različnih družbenih praks. Gre za analizo aktualnega zapostavljajočega, raznarodovalnega in ločevalnega modela izobraževanja v nasprotju z zaželenim povezovalnim, nerazlikovalnim in neločevalnim izobraževalnim sistemom.

Biografija avtorja

  • Jasmin Hodžić, Institute of Language, University of Sarajevo, Inštitut za jezik Univerze v Sarajevu

    Sarajevo, Bosna in Hercegovina. E-pošta: jasmin.hodzic@izj.unsa.ba

Prenosi

Objavljeno

10-09-2021

Številka

Rubrika

Prispevki

Kako citirati

Hodžić, J. (2021). Hrvatski i bosanski jezik u RBiH (1992–1995) u svjetlu teorije jezičkog imperijalizma: jezička politika i školstvo. Slavia Centralis, 14(1), 64–79. https://doi.org/10.18690/scn.14.1.64–79.2021