Biblioterapija v šolski knjižnici Dvojezične osnovne šole I Lendava

Avtorji

  • Judit Zágorec - Csuka Dvojezična osnovna šola I Lendava; Filozofska fakulteta UM, Maribor, Slovenija.

DOI:

https://doi.org/10.18690/pomurska-obzorja.6.11.15-20.2019

Ključne besede:

biblioterapija, šolska knjižnica, študij biblioterapije, teoretične osnove, Andersenove pravljice

Povzetek

Avtorica obravnava biblioterapijo v šolski knjižnici Dvojezične osnovne šole I Lendava, ki jo izvaja v okviru bibliopedagoških ur. Biblioterapija odpira nove poti in priložnosti v šolskem knjižničarstvu, avtorica jo prikazuje tudi kot študij specializacije, ki jo je opravila na Univerzi v Kaposváru na Madžarskem. Biblioterapija je prikazana s teoretičnimi osnovami in tudi iz praktičnega vidika, saj je avtorica sama tudi knjižničarka, ki izvaja biblioterapijo v okviru bibliopedagoških ur v osnovni šoli. Tema, katero obravnava pri svoji biblioterapiji, se nanaša na Andersenove pravljice, ki vsebujejo motive ponižanja in prezira, npr. Deklica z vžigalicami, Božično drevo, Grdi raček, Čajna skodelica in Cesarjeva nova oblačila. Strokovni članek prikazuje tudi bistvo identifikacije učencev s tekstom, z glavnimi junaki zgodbe, katarzo, ki jo doživijo učenci pri biblioterapiji, in pregled na doživeto zgodbo ter integracijo biblioterapevtskih vsebin z življenjskimi izkušnjami otrok. Avtorica poda tudi nove ideje za razvoj specialističnega študijskega programa biblioterapije v okviru knjižničarske stroke v Sloveniji.

Prenosi

Objavljeno

11.04.2022

Številka

Rubrika

Prispevki

Kako citirati

Zágorec - Csuka, J. (2022). Biblioterapija v šolski knjižnici Dvojezične osnovne šole I Lendava. Pomurska Obzorja, 6(11), 15-20. https://doi.org/10.18690/pomurska-obzorja.6.11.15-20.2019